Side 2 af 3

: 11 feb 2008, 20:48
af cb
sidder den i vejen ????

: 11 feb 2008, 20:51
af Ravnen
Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i tyrkpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

: 11 feb 2008, 23:00
af Transitfar
Ravnen skrev:
Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes... :wink:
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags.... :lol:

: 12 feb 2008, 22:12
af Morten VJ
Transitfar skrev:
Ravnen skrev:
Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes... :wink:
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags.... :lol:


Hvaad er formålet så?
I to kloge hoveder, jeg tror også jeg ved men vil ikke ytre min mening før jer :ha:

MVH

Morten

Re: holde trykket i k anlæg.

: 13 feb 2008, 08:05
af Havneren
beyer skrev:fuel accumulator er , en man bruger i k-jetronic og i gamle k anlæg , den bruges til at lave et holde tryk til fordeler hoved, det hele er i forhold til et systemtryk og holde tryk , men du kan trygt fjerne den .........


Er det du siger at der ingen ventil er i pumpen på et k-anlæg? At man så i stedet for en kugleventil som på alle andre indsp. anlæg sætter en stor klods med membran og fjeder bare for at kunne holde trykket ved soppet motor (Holde tryk).

Jeg er ikke overbevist.

Flere andre indsp. anlæg kører med en slags "tryk udjævner". Nu er det lidt specielt med et k-anlæg da det som sådan ikke laver impulser OG trykket fra pumpen er konstant og højt (Trykket varieres først efter fordeleren), men hvor afgørende mon det er for det korrekte tryk ud til dyserne at pumpen laver et konstant tryk.

Jeg har dog en anden lille teori i det det hedder en accumulator -

Kører pumpen på sådan et anlæg når man sætter tænding på? Nok ikke vel? I så fald vil accumulatoren være i stand til at levere en lille mængde benzin op til dyserne (Som en hydralic acc.) inden pumpen når at få sugen benzin osv. I så fald har den stadig intet med holdetryk at gøre, men der i mod at kunne levere en lille start mængde.

Dette ville også retfærdiggøre ordet accumulator.

: 13 feb 2008, 08:16
af Saab-Daniel
På et k-jet anlæg på en Saab opbygges der kort tryk når der sættes tænding på. Et sekund eller to efter stopper pumpen, da der nu er opbygget systemtryk. Pumpen kører først igen når der kommer omdrejningssignal til relæet.
Daniel

: 13 feb 2008, 19:54
af saxo-power
(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.

ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).

tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.

Med andre ord ( smid den afh..... til :D )

Tom

: 13 feb 2008, 20:44
af Havneren
saxo-power skrev:(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.

ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).

tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.

Med andre ord ( smid den afh..... til :D )

Tom


Ja... Enig.

Støj for pumpen forstår jeg nu stadig ikke helt, men nok om det...

: 13 feb 2008, 21:11
af audi_claus
De gamle CIS indsprøjtningsanlæg som K-Tronic har en løs kontraventil ved pumpens trykstuds som "alle" andre pumper også har. Imidlertid er dyserne ikke aktiverede elektrisk - de udlader når der er et vist tryk over dem - og selv om det er efter fordelerhovedet antager jeg, at akkumulatoren - hvad den hedder på en gammel Audi - har til formål at undgå u-ønskede udladninger der lige tager trykket - for så at stå og mangle. Sikkert et problem ved lav belastning.
Hvis man skifter til moderne indsprøjtningsdyser er akkumulatoren ikke nødvendig.
Det var lige lidt orientering fra fortiden - :tooth:

: 13 mar 2008, 17:58
af uno
Ikke nødvendig korrekt men er der noget ond ved at lade den være??

Den udjævner nogle af trykspidserne og det synes jeg da lyder positivt.