Olieretur på Garrett GT 2860RS

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#11 Indlæg af Kws »

hvor tykt materiale er den flange i?? det er næsten med garanti at den har slået sig, pga for høj varme
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#12 Indlæg af larslaursen »

Puha ved det ikke helt lige på stående fod, men måske 8-10mm ?

Men burde det bare ikke kunne tætne alligevel når der både er pakning og flydende pakning imellem? Nå jeg må se på skidtet...
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#13 Indlæg af larslaursen »

Nu har jeg lige taget den af igen, og den er revnet næsten hele vejen rundt... Fatter det sq ikke - nå men jeg må prøve at finde en der kan TIG svejse det istedet.

Hvor vigtigt er det at oliereturen står lige ned? For min står vel i en 15-20 graders vinkel ind mod bundkaret. Til gengæld går slangen lige ned i bundkaret!
Jeg kan også rette studsen op, men så skal slangen slå et lige så stort knæk - jeg spørger fordi det er MEGET omstændigt at løsne huset så jeg kan dreje det - alt for meget skal løsnes. Men hvis det er nødvendigt, gør jeg det selvfølgelig...
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#14 Indlæg af Kws »

olien skal bare kunne rende frit ned i bundkaret uden at der stiger olie op i studsen.
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#15 Indlæg af larslaursen »

Fint nok, så er jeg fri for at bøvle med det!

Fik også lavet pisset tæt igår... Der var en kollega der slagloddede det for mig, og det holder sq. Så lige en planslibning af fladen igen, og så en ny pakning + flydende pakning... SÅ holder det! :)
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#16 Indlæg af JPP »

Hvad er din rør diameter på returen og hvor lang afstand har du fra returen på turboen til bundkaret?
Optimalt hænger returen over bundkaret/oliestanden for at undgå prop op i systemet.
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#17 Indlæg af larslaursen »

Den er omkring 14mm, og der er vel 15-20cm direkte fald på ca. 15 grader ned i bundkaret. Altså 15 grader set i forhold til lodret.
Den ligger langt over oliestanden, og har da også kørt 200km nu uden at der har været nogen problemer...
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Besvar