lqs skrev:råd? behold motoren som den er. genbrug udstødningsmanifold fra sugemotor(ved hjælp af adapter til turbo) stor turbineside på turbo. behold hele tændingskurve og indsprøjtningsmængde indtil der er over 100kpa. ved max ladetryk afr på ikke mindre end 11-1. samt kun to grader ned i tænding, fra hvor det er muligt at provokere motor til at tændingsbanke. resultatet vil være en meget kørbar motor med masser af levetid. MVH søren
Hey vedr. det med at genbruge org tændingskurve op til ladetryk, hvor kan man finde det org. map? Har DIS tænding på min og synes ikke jeg har kunne finde så meget i autodata og nogle gamle bøger..
Ville gøre det lidt nemmere at man ikke skulle til at lave et godt tændingsmap selv fra bunden...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
lqs skrev:råd? behold motoren som den er. genbrug udstødningsmanifold fra sugemotor(ved hjælp af adapter til turbo) stor turbineside på turbo. behold hele tændingskurve og indsprøjtningsmængde indtil der er over 100kpa. ved max ladetryk afr på ikke mindre end 11-1. samt kun to grader ned i tænding, fra hvor det er muligt at provokere motor til at tændingsbanke.resultatet vil være en meget kørbar motor med masser af levetid. MVH søren
5 grader fra hvor du med øret kan høre banken under kørsel i højt gear. 2 grader, hvis du benytter en funktionel lytteanordning på motoren.
Havneren skrev:Motoren skal have mere benzin. Om den får det med en anden motorstyrring eller på en anden måde er egentligt lige gyldigt.
Kunne det godt bare være med en justerbar benzintryksregulator? Altså mere tryk på dyserne.
Og hvis jeg får den chippet og sænket kompression, hvordan vil den så køre uden turbo monteret? Hvert andet år skal skidtet jo pilles af.
Når det er synstid skal du bare have en anden standard styreboks og klappe på istedet. De koster et par hundrede til de motorer der. Jeg har faktisk et par stykker liggende hvis det er.