Valg af turbo og holdbarhed

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#11 Indlæg af Zorak »

lqs skrev:råd? behold motoren som den er.
genbrug udstødningsmanifold fra sugemotor(ved hjælp af adapter til turbo) stor turbineside på turbo.
behold hele tændingskurve og indsprøjtningsmængde indtil der er over 100kpa.
ved max ladetryk afr på ikke mindre end 11-1.
samt kun to grader ned i tænding, fra hvor det er muligt at provokere motor til at tændingsbanke.
resultatet vil være en meget kørbar motor med masser af levetid.
MVH søren


Hey vedr. det med at genbruge org tændingskurve op til ladetryk, hvor kan man finde det org. map? Har DIS tænding på min og synes ikke jeg har kunne finde så meget i autodata og nogle gamle bøger..

Ville gøre det lidt nemmere at man ikke skulle til at lave et godt tændingsmap selv fra bunden...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

lqs skrev:råd? behold motoren som den er.
genbrug udstødningsmanifold fra sugemotor(ved hjælp af adapter til turbo) stor turbineside på turbo.
behold hele tændingskurve og indsprøjtningsmængde indtil der er over 100kpa.
ved max ladetryk afr på ikke mindre end 11-1.
samt kun to grader ned i tænding, fra hvor det er muligt at provokere motor til at tændingsbanke.resultatet vil være en meget kørbar motor med masser af levetid.
MVH søren



5 grader fra hvor du med øret kan høre banken under kørsel i højt gear. 2 grader, hvis du benytter en funktionel lytteanordning på motoren.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

Transitfar skrev:Hej Havner - long time no see...

Ja, det smarteste er at have en færdig køreplan for sit projekt og sit mål.
Men som almindelig kendt, så vil mere jo have mere :P

Hvad med et par anbefalinger til manden? :wink:
Evt læseværdige links?

/Lars


Jamen du gode gud! (Ja det er dig) Velkommen tilbage Lars!!!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

Havneren skrev:Jamen du gode gud! (Ja det er dig) Velkommen tilbage Lars!!!

Tak! :D

Og godt nok er jeg ikke Gud - men god, DET er jeg.... :wink:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Thyregod
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30

#15 Indlæg af Thyregod »

Hvordan rykker jeg tændingen ned ?
Og skulle jeg ikke gerne kunne beholde std. motorstyring op til 0,5 bar ?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

Thyregod skrev:Hvordan rykker jeg tændingen ned ?
Og skulle jeg ikke gerne kunne beholde std. motorstyring op til 0,5 bar ?


Ved at flytte en giver, chiptuning, noget piggybag agtigt noget eller en anden motorstyrring.

Motoren skal have mere benzin. Om den får det med en anden motorstyrring eller på en anden måde er egentligt lige gyldigt.
Thyregod
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30

#17 Indlæg af Thyregod »

Havneren skrev:Motoren skal have mere benzin. Om den får det med en anden motorstyrring eller på en anden måde er egentligt lige gyldigt.


Kunne det godt bare være med en justerbar benzintryksregulator?
Altså mere tryk på dyserne.

Og hvis jeg får den chippet og sænket kompression, hvordan vil den så køre uden turbo monteret?
Hvert andet år skal skidtet jo pilles af.
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#18 Indlæg af tyson2 »

Thyregod skrev:
Havneren skrev:Motoren skal have mere benzin. Om den får det med en anden motorstyrring eller på en anden måde er egentligt lige gyldigt.


Kunne det godt bare være med en justerbar benzintryksregulator?
Altså mere tryk på dyserne.

Og hvis jeg får den chippet og sænket kompression, hvordan vil den så køre uden turbo monteret?
Hvert andet år skal skidtet jo pilles af.


Når det er synstid skal du bare have en anden standard styreboks og klappe på istedet. De koster et par hundrede til de motorer der. Jeg har faktisk et par stykker liggende hvis det er.
Besvar