Side 2 af 2
: 04 jan 2008, 06:44
af Wildert
JerrilD skrev:Wildert skrev:Løsningen er en anden "rulle" til kablet så trækket bliver mere progressivt.
kan du ikke forklare nærmere? Skal også snart til at montere mit gasspjæld

Normalt så "ruller" dit kabel i gasspjældsenden over sådan en rulle/skive med en slids i som kablet ligger i. Radiussen på den rulle bestemmer udvekslingen da det har betydning for omkredsen.
Hvis man forestiller sig en helt cirkelrund rulle, så vil en større radius betyde at man skal trække mere i kablet for at åbne spjældet et givent antal grader, end ved en mindre radius.
Har man til gengæld en rulle som først har stor radius på den første del af åbningen, og gradvist får mindre radius, så vil det oftest føles mere doserbart da det sædvanligvis er på de første graders åbning at sådan en motor er mest følsom.
Biler er normalt leveret med ruller med skiftende radius af samme årsag, men du kan jo kigge til hvordan det ser ud på din.
Biler med spjældhuse har typisk bruge for en rulle med skiftende radius da 4 spjæld på 40-45 mm. i diameter giver gigantisk areal åbent ved selv få graders vip.
: 04 jan 2008, 16:09
af JerrilD
Wildert skrev:JerrilD skrev:Wildert skrev:Løsningen er en anden "rulle" til kablet så trækket bliver mere progressivt.
kan du ikke forklare nærmere? Skal også snart til at montere mit gasspjæld

Normalt så "ruller" dit kabel i gasspjældsenden over sådan en rulle/skive med en slids i som kablet ligger i. Radiussen på den rulle bestemmer udvekslingen da det har betydning for omkredsen.
Hvis man forestiller sig en helt cirkelrund rulle, så vil en større radius betyde at man skal trække mere i kablet for at åbne spjældet et givent antal grader, end ved en mindre radius.
Har man til gengæld en rulle som først har stor radius på den første del af åbningen, og gradvist får mindre radius, så vil det oftest føles mere doserbart da det sædvanligvis er på de første graders åbning at sådan en motor er mest følsom.
Biler er normalt leveret med ruller med skiftende radius af samme årsag, men du kan jo kigge til hvordan det ser ud på din.
Biler med spjældhuse har typisk bruge for en rulle med skiftende radius da 4 spjæld på 40-45 mm. i diameter giver gigantisk areal åbent ved selv få graders vip.
hehe tak det gav mere mening

: 04 jan 2008, 16:11
af JerrilD
BANDIT skrev:JerrilD skrev:Wildert skrev:Løsningen er en anden "rulle" til kablet så trækket bliver mere progressivt.
kan du ikke forklare nærmere? Skal også snart til at montere mit gasspjæld

Kunne være fint hvis du monterede dit og se om du fik de samme symtomer , tar kun 15 min
Inden jeg begynder at fuske rundt

Skal nok komme med en tilbagemelding når jeg har monteret det

: 13 jan 2008, 14:53
af JerrilD
Har du en løsning på problemet eller er det bare man skal vænne sig til det?
..
: 19 jan 2008, 00:50
af BANDIT
er igang med at lave et andet speedertræk til spjældet
Re: ..
: 19 jan 2008, 00:56
af JerrilD
BANDIT skrev:er igang med at lave et andet speedertræk til spjældet
Så kan det være du kan lave en serie produktion

Det vil sige en til mig

hehe
..
: 19 jan 2008, 01:23
af BANDIT
Hvis det kommer til at virke optimalt kan vi nok godt finde ud noget .
har lige fået den målt til 147 hk og 212 nm med spjæld, filter og udst. så sys det er meget fint, lidt mere moment end forventet
Standart måling lød på
130.8 HK ~ 5470 omdr/min
176.8 NM ~ 4525 omdr/min
103.4 HK på hjul
Re: ..
: 19 jan 2008, 11:33
af JerrilD
BANDIT skrev:Hvis det kommer til at virke optimalt kan vi nok godt finde ud noget .
har lige fået den målt til 147 hk og 212 nm med spjæld, filter og udst. så sys det er meget fint, lidt mere moment end forventet
Standart måling lød på
130.8 HK ~ 5470 omdr/min
176.8 NM ~ 4525 omdr/min
103.4 HK på hjul
Vildt nok

Lyder godt du skriver bare hvis det virker
