let motor med høj effekt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#11 Indlæg af Ravnen »

Sindal skrev:jeg tror nu MYT motoren er bedre egnet til container skiber og andet stort skidt.
Men derfor kunne jeg da godt tænke mig at se sårn en på en topfueler.


Faktisk er det meningen at en MYT engine lidt større end en starter skal kunne bruges i biler og her taler vi altså 200-300hk!, det lort sparker røv!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:
Sindal skrev:jeg tror nu MYT motoren er bedre egnet til container skiber og andet stort skidt.
Men derfor kunne jeg da godt tænke mig at se sårn en på en topfueler.


Faktisk er det meningen at en MYT engine lidt større end en starter skal kunne bruges i biler og her taler vi altså 200-300hk!, det lort sparker røv!


Jaja, 200-300 hk i en enhed på størrelse med en starter, og en virkningsgrad på måske 50% max.

Tror du han har tænkt nævneværdigt over hvordan han vil holde den kold?.... :coffee:

Taget i betragtning af hvor gammel konstruktionen er, så kan man undres over hvorfor mirakelmotoren ikke er kørende på brændstof, men kun på trykluft...?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

2liters nissan alu motor med turbo=kg?=1000hk! så bliver forholdet mellen ydelse og kg nok ikke meget bedre, altså så længe vi snakker baseret på gademotorer. MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#14 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
Sindal skrev:jeg tror nu MYT motoren er bedre egnet til container skiber og andet stort skidt.
Men derfor kunne jeg da godt tænke mig at se sårn en på en topfueler.


Faktisk er det meningen at en MYT engine lidt større end en starter skal kunne bruges i biler og her taler vi altså 200-300hk!, det lort sparker røv!


Jaja, 200-300 hk i en enhed på størrelse med en starter, og en virkningsgrad på måske 50% max.

Tror du han har tænkt nævneværdigt over hvordan han vil holde den kold?.... :coffee:

Taget i betragtning af hvor gammel konstruktionen er, så kan man undres over hvorfor mirakelmotoren ikke er kørende på brændstof, men kun på trykluft...?


Syntes stadig det er interessant, men hvis du ved noget mere om projektet så kunne du måske oplyse os...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#15 Indlæg af BANDIT »

Fedt jeg tror jeg snupper 2 stk , en til focusen og en til mtorcyklen , kunne blive sjovt :lusket:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

et godt gammelt kneb er at spørge sig selv, bliver det her brugt i F1? hvis nej, er det enten fordi regler forbyder det, ellers er det fordi det ikke duer! MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#17 Indlæg af Ravnen »

lqs skrev:et godt gammelt kneb er at spørge sig selv, bliver det her brugt i F1? hvis nej, er det enten fordi regler forbyder det, ellers er det fordi det ikke duer! MVH søren


Diesel er kommet til Le Mans og i gamle dage skulle der gå en mand foran den første bil...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

diesel var meget tæt på at vinde datidens INDY 500? for ca 50år siden.... SÅ DET.... uden regler der pt begunstiger dieselbiler i dette (le mans)løb så det nok anderledes ud. var det ikke et kæmpemarked for alm. dieselbiler... så reglerne nok anderledes ud! MVH søren kørt 52000km i dieselbil 2007
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#19 Indlæg af ae86 »

lqs skrev:2liters nissan alu motor med turbo=kg?=1000hk! så bliver forholdet mellen ydelse og kg nok ikke meget bedre, altså så længe vi snakker baseret på gademotorer. MVH søren


F135-PW-600

Pratt & Whitney
jeg gætter på en max 2t egenvægt ...

effekt - > F135 STOVL engine delivers 17,600 lbf (78.3 kN), the LiftFan 18,500 lbf (82.3 kN) cold thrust and the roll posts 3,700 lbf (16.5 kN) for a sum of 39,800 lbf (177 kN) for the entire system

ved ikke lige hvor jeg har smidt formelen for at regne det om til Hk

men der er også oplyst ... A clutch is engaged, to extract around 35000shp extra power from the LP turbine ... så hvis 1 shp svarre til 1 alm. hp så yder den ca 35.000 hk og hvis den vejer ca. 2.000 kg så er det ca 17.5 hk/kg (i Standard trimm :tooth:)

Så en Rover K motor der vejer 130kg (en del mindre end din Nissan motor i alu) skal lige smide en 2.275hk for at lege med

Det eneste problem er at det ikke er en motor de lige langer over disken, det er desværre millitært isenkram :cry:


............ For at vende tilbage til topic så er en lille let motor med en fornuftig effekt (og for at gøre operationen let... tværstillet r4 eller v6 (vr6) og fwd)

Nummer 1. Den kedlige (og kun for at gøre det let) find en motor inden fra samme "koncern" VAG og eventuelt en diesel bare for at gøre det perverst

Nummer 2. Rovers K motor ... der er en del dele til den og den kan relativt nemt komme forbi en 200 hk hvilket gør den's kampklare egenvægt på 130 hk ret interessant (husk på at den trodsalt har lidt mere moment en en tilsvarende mc motor med en lignende effekt)

Nummer 3. Den Perverse Rover K's "grimme" ælling KV6'eren den alle Rovermekanikere løber skrigende væk fra med et underligt fjernt blik der mest kan beskrives som en blanding af mistro, håbløshed, frygt og had...

Motoren er altid blevet smidt ned i en overfed (tung) bil og har i et forsøg på at "kultivere" den fået smidt et par slatne knaster i ... hvis den (2,5L V6'er) blev smidt ned i en 8-900 kg bil fik et noget friere indsugningsmanifold, en standallone motorstyring og et par knaster med et par buler til at åbne ventilerne så er jeg sikker på at den uden de alt for store udskrivninger lægger en 220-240hk@ 7K7-8K5rpm og så vejer den kun lidt mere end en standard Rover K-motor

Nummer 4. VAG's VR6'er .. set før (masser af gange) passer uden de store problemer lige over i en 2'er... men den giver en masse problemer hvis det ikke kun skal gå lige ud ... den kan tryklades til en "nemme" 400+hk men den vejer næsten det samme som 2 stk Rover KV6'ere
og så skal du nok ikke regne med at få mere end en 300hk ned i jorden i en FWD Golf 1'er uden dragdæk og en bane der er preppet...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Militære jet/turbine motorer kan såmen findes på EBAY. 2x til salg lige nu, dog af ældre dato, men sikkert med et fint vægt/effekt forhold. Næppe noget der kan synes i en gadebil dog... :gnaek:

Ellers har russerne længe solgt ud af turbinemotorer til traktortræk. MAn kunne på et tidspunkt få dem i batches(hele containere) og enkeltstykprisen var enddog MEGET lav. Lavere end metalprisen i dag!
Det var military grade spritnye motorer med fabriksplombering osv.

Længe siden jeg har hørt om flere "factory outlets" af denne kaliber. De er vel bange for at nogen hopper overskrævs på sådan en satan og harver den ind i en bygning. :lee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar