lqs skrev:
2liters nissan alu motor med turbo=kg?=1000hk! så bliver forholdet mellen ydelse og kg nok ikke meget bedre, altså så længe vi snakker baseret på gademotorer. MVH søren
F135-PW-600
Pratt & Whitney
jeg gætter på en max 2t egenvægt ...
effekt - > F135 STOVL engine delivers 17,600 lbf (78.3 kN), the LiftFan 18,500 lbf (82.3 kN) cold thrust and the roll posts 3,700 lbf (16.5 kN) for a sum of 39,800 lbf (177 kN) for the entire system
ved ikke lige hvor jeg har smidt formelen for at regne det om til Hk
men der er også oplyst ... A clutch is engaged, to extract around 35000shp extra power from the LP turbine ... så hvis 1 shp svarre til 1 alm. hp så yder den ca 35.000 hk og hvis den vejer ca. 2.000 kg så er det ca 17.5 hk/kg (i Standard trimm

)
Så en Rover K motor der vejer 130kg (en del mindre end din Nissan motor i alu) skal lige smide en 2.275hk for at lege med
Det eneste problem er at det ikke er en motor de lige langer over disken, det er desværre millitært isenkram
............ For at vende tilbage til topic så er en lille let motor med en fornuftig effekt (og for at gøre operationen let... tværstillet r4 eller v6 (vr6) og fwd)
Nummer 1. Den kedlige (og kun for at gøre det let) find en motor inden fra samme "koncern" VAG og eventuelt en diesel bare for at gøre det perverst
Nummer 2. Rovers K motor ... der er en del dele til den og den kan relativt nemt komme forbi en 200 hk hvilket gør den's kampklare egenvægt på 130 hk ret interessant (husk på at den trodsalt har lidt mere moment en en tilsvarende mc motor med en lignende effekt)
Nummer 3. Den Perverse Rover K's "grimme" ælling KV6'eren den alle Rovermekanikere løber skrigende væk fra med et underligt fjernt blik der mest kan beskrives som en blanding af mistro, håbløshed, frygt og had...
Motoren er altid blevet smidt ned i en overfed (tung) bil og har i et forsøg på at "kultivere" den fået smidt et par slatne knaster i ... hvis den (2,5L V6'er) blev smidt ned i en 8-900 kg bil fik et noget friere indsugningsmanifold, en standallone motorstyring og et par knaster med et par buler til at åbne ventilerne så er jeg sikker på at den uden de alt for store udskrivninger lægger en 220-240hk@ 7K7-8K5rpm og så vejer den kun lidt mere end en standard Rover K-motor
Nummer 4. VAG's VR6'er .. set før (masser af gange) passer uden de store problemer lige over i en 2'er... men den giver en masse problemer hvis det ikke kun skal gå lige ud ... den kan tryklades til en "nemme" 400+hk men den vejer næsten det samme som 2 stk Rover KV6'ere
og så skal du nok ikke regne med at få mere end en 300hk ned i jorden i en FWD Golf 1'er uden dragdæk og en bane der er preppet...