Underskyl af stempler..- nødvendighed..??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#11 Indlæg af zoolander »

men de m20´er kører nok heller ikke 250 kmt i længere tid end få sekunder, deres stempler bliver meget varme, sjovt nok altid stempel tættest på kabine som er brændt af,

de fleste bliver lavet med hensyn til accel som henrikgm skriver
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Spannow
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
Geografisk sted: 4640 Faxe

#12 Indlæg af Spannow »

Som zoolander så os skriver:
Han mener at m20 stemplerne bliver meget varme ved længere tids pryl (vilket jo os er meget logisk da de ikke er beregnet til mereffekten).

Så må det da os kun være en fordel at få bare en smugle køling på undersiden af stemplerne.

Men ja det var nemlig os holdbarheden jeg havde lidt med inde i tankerne. Da j ikke lige har råd til at købe alle de vilde stumper ind til mit lille tuningsprojekt så kunne man jo lige så godt bygge det på (os fordi det ikke koster det vilde) og således forhåbentlig få en længere levetid på de std. dele der ikke er beregnet til mereffekten.
[/quote]
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#13 Indlæg af tyson2 »

Det kan da uden tvivl kun forøge holdbarheden. Men du spurgte til nødvendigheden. Og kender til en m20 der har kørt 1,5bar med tæsk i mange kilometer uden. Så nødvendigt er det altså ikke.
Spannow
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
Geografisk sted: 4640 Faxe

#14 Indlæg af Spannow »

Ja det har du (tyson2) så fuldsændings ret, j spurgte om nødvendingheden.. men ja så byrde j jo nok have haft med i spørgsmålet: nødvendinghed i for til effekt ++ nødvendinghed i forhold til holdbarheden. kunne bare være spændende at vide om der var nogen der havde erfaringer med og uden..

Det er sku alligevel os en del med 1,5 bar i ladetryk på std. stemplerne..!
Kan j jo kun gi et lille :D over da det jo kun er et plus for mig.,!

Men hvis j nu siger at at det ikke kommer til at koste mig det helt vilde., så er der lige tiden, men hvis man godt kan li det..,?
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#15 Indlæg af tyson2 »

Så gør det. Uden tvivl. Og hvis du elsker det rigtig meget så kan du da også godt få lov og lave det på min :D
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#16 Indlæg af tyson2 »

Vil lige tilføje at godt nok er der set m20 der virker med højt tryk, men der er også eksempler på motorhaverier ved 0,5 bar pga elendig justeret eller ingen justering af motorstyring.
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#17 Indlæg af zoolander »

true that tyson2

mit råd til spannow er du skal prøve at kontakte turbomotor.dk
han ved hvad han laver og kan svare på alle dine spørgsmål om ms som du har stillet under motorstyringer
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Spannow
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
Geografisk sted: 4640 Faxe

#18 Indlæg af Spannow »

Hehe, ja tror nu j vil bygge det på..! Men det blir vist ikke til meget mer end min egen motor..!

Ja uden ordentligt justering/ eller slet ikke nogen kommer man nok ikke langt..!

God ide zoolander..! Da j havde overvejet lidt at købe MS hos turbomotor, så skal j da helt sikkert os spørge ham om nogle ting når den tid kommer..! Men skal lige have :reading: lidt mere på det hele før j starter endeligt..!

J takker for div svar på mine spørgsmål..!
Besvar