specielle trækakseler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#11 Indlæg af Havneren »

Problemet er at svejse en massiv aksel i en diameter omkring de 20 - 30mm f.eks. - Ved bare at skærpe og svejse en enkelt gang rundt om... Der har man ikke alt for godt fat og diameteren på akslen er næsten for lille til at skærme længere i bund og svejse mere op selv om det selfølgelig kan lade sig gøre.

Metodenjeg jeg har beskrevet er HELLER ikke uden problemer/svagher, men har dog holdt på min bil selv med slicks og hårde starter.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Man kan gøre det trick at man drejer de to flader glatte, skærper til der kun er ca. 6mm flade tilbage. indsætter 4mm 12.9 bolt og spænder dem sammen. Svejser så i karrussel i een endeløs streng. Forvarmet og med lav strøm.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

zoolander skrev:Jeg tør ikke binde mig an med de der forskellige trix, som finn siger hvis man nu launcher på tørt asfalt skal de være rigtige stærke

Har prøvet at skrive til purepf, de kan godt lave det, men det koster ca 5000 for 2 stk, så ingen problem der..

Ville selvfølgelig være nemmere hvis nogen i dk kunne lave dem!


Har har så fået lavet andre til hans autocrosser, og indtil videre er det holdt fint.
Jeg finder lige ud af hvor han har fået dem lavet, og vender tilbage til dig.
De er lavet i DK.
Senest rettet af K-FINN 06 jan 2008, 15:46, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Darth Sidious
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
Geografisk sted: det mørke jylland

#14 Indlæg af Darth Sidious »

CfT Tandhjulsfabrik A/S som ligger i veksø på sjæland.
de kan lave alt inde for aksler...
:gnaek:
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#15 Indlæg af Ferrari Killer »

Hamrende interessant tråd, men jeg har dog lige et fagspørgsmål!

Hvad betyder at "skærpe"?
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

#16 Indlæg af Vax »

Ferrari Killer skrev:Hamrende interessant tråd, men jeg har dog lige et fagspørgsmål!

Hvad betyder at "skærpe"?


At den enderne ser således ud ====> <==== altså spidsede/ned drejet der hvor de støder sammen, så der er plads til en god svejsning :wink:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

Fint ord i stedet for at spidse akslen med en blyant spidser.
Kun for tydelighedens skyld.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#18 Indlæg af Ferrari Killer »

Vax skrev:
Ferrari Killer skrev:Hamrende interessant tråd, men jeg har dog lige et fagspørgsmål!

Hvad betyder at "skærpe"?


At den enderne ser således ud ====> <==== altså spidsede/ned drejet der hvor de støder sammen, så der er plads til en god svejsning :wink:


Tak for forklaringen. Nu er jeg så helt med på proceduren! :wink:
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

...

#19 Indlæg af Aarosin »

Hvordan fikserer i dem så man er 100% sikker på de ikke bliver skæve?

Daniel
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#20 Indlæg af Havneren »

Den smule min var skær blev rettet i en drejebænk bagefter.
Besvar