specielle trækakseler
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Problemet er at svejse en massiv aksel i en diameter omkring de 20 - 30mm f.eks. - Ved bare at skærpe og svejse en enkelt gang rundt om... Der har man ikke alt for godt fat og diameteren på akslen er næsten for lille til at skærme længere i bund og svejse mere op selv om det selfølgelig kan lade sig gøre.
Metodenjeg jeg har beskrevet er HELLER ikke uden problemer/svagher, men har dog holdt på min bil selv med slicks og hårde starter.
Metodenjeg jeg har beskrevet er HELLER ikke uden problemer/svagher, men har dog holdt på min bil selv med slicks og hårde starter.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Man kan gøre det trick at man drejer de to flader glatte, skærper til der kun er ca. 6mm flade tilbage. indsætter 4mm 12.9 bolt og spænder dem sammen. Svejser så i karrussel i een endeløs streng. Forvarmet og med lav strøm.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
zoolander skrev:Jeg tør ikke binde mig an med de der forskellige trix, som finn siger hvis man nu launcher på tørt asfalt skal de være rigtige stærke
Har prøvet at skrive til purepf, de kan godt lave det, men det koster ca 5000 for 2 stk, så ingen problem der..
Ville selvfølgelig være nemmere hvis nogen i dk kunne lave dem!
Har har så fået lavet andre til hans autocrosser, og indtil videre er det holdt fint.
Jeg finder lige ud af hvor han har fået dem lavet, og vender tilbage til dig.
De er lavet i DK.
Senest rettet af K-FINN 06 jan 2008, 15:46, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Darth Sidious
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
- Geografisk sted: det mørke jylland
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Hamrende interessant tråd, men jeg har dog lige et fagspørgsmål!
Hvad betyder at "skærpe"?
Hvad betyder at "skærpe"?
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
- Vax
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
- Geografisk sted: Fyns land
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Fint ord i stedet for at spidse akslen med en blyant spidser.
Kun for tydelighedens skyld.
MVH
Morten
Kun for tydelighedens skyld.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Vax skrev:Ferrari Killer skrev:Hamrende interessant tråd, men jeg har dog lige et fagspørgsmål!
Hvad betyder at "skærpe"?
At den enderne ser således ud ====> <==== altså spidsede/ned drejet der hvor de støder sammen, så der er plads til en god svejsning
Tak for forklaringen. Nu er jeg så helt med på proceduren!
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00