Side 2 af 5
: 13 nov 2007, 23:22
af JPP
Hvis ventilen er bygget til højere ladetryk er den spændt hårdere op. Dermed åbner den ikke så meget ved dit nuværende 0.4 ladetryk. Har vi den omvendte situation, åbner ventilen helt op og bliver der i længere tid. Er den justeret helt løst kan man opleve at stemplet nærmest hopper oven på ladetrykket. Det var det jeg mente lange og flere "åbninger". Det er specielt ved skift mellem gear ved lave belastninger at jeg har kunne frembringe en sådan "trappe" udluftning, når ventilen var stillet helt løst.
: 14 nov 2007, 06:48
af klyfax
JakobM skrev:Inden jeg æder mine ord, skal jeg lige høre hvordan du styrer dit ladetryk?
Intregretet (Stavekursus) WG, med slange direkte fra kompressorhuset orig. udtag.
Hvis du vil må du gerne drikke dem, mens du læser på lektien...

: 14 nov 2007, 08:34
af Saab-Daniel
Klyfax, vil det sige du har positivt tryk (over atmosfærisk) i tomgang? For ellers vil bilen jo lege sugemotor på det tidspunkt, og dermed suge luft ind... Det gjorde min, da jeg køre med recirkulerende Bosch-bov der blæste ud i det fri... Ellers kan jeg ikke se hvordan det skal kunne lade sige gøre, men er da åben for dine argumenter
Hvilken turbo kører du med?
Daniel.
: 14 nov 2007, 09:51
af klyfax
Nej ik tryk, da tryk kræver modstand. Men mere flow end hvad motor kan suge...
: 14 nov 2007, 16:40
af JPP
Ikke overbevist

Suger du luft uden om systemet i tomgang eller har en utæthed, kan du godt have overskud bag gasspjældet på tryksiden. Hvordan er din tomgangsmotor/styring, sat op? Hvad er størrelsen på turbo (turbine og kompressor) ....samt motorstørrelse?
En log fil med map taget bag gasspjælet fra 1200 rpm og op...det kunne være interessant....
: 14 nov 2007, 17:02
af klyfax
JakobM skrev:Ikke overbevist

Suger du luft uden om systemet i tomgang eller har en utæthed, kan du godt have overskud bag gasspjældet på tryksiden. Hvordan er din tomgangsmotor/styring, sat op? Hvad er størrelsen på turbo (turbine og kompressor) ....samt motorstørrelse?
En log fil med map taget bag gasspjælet fra 1200 rpm og op...det kunne være interessant....
Tomgangsventilen sidder under gasspjældet, med et hul på hverside af gasspjældet. Altså suger den fra "tryksiden". Da jeg "mangler" 40 HK på motoren, har jeg testet om den var utæt i manifolden, både med og uden tryk rør monteret. Ingen utætheder, da den blev testet. Nu er den nok utæt, da tomgangen står tit og ofre på 2200 rpm, og MS ik kan styre det. Men har ik haft tid til at teste den efter den er begyndt på det.
Tomgangsmotor styres af MS, og MS klare det rigtig godt. Det sådan noget step halløj. Den er ik påvirket af vandets temp.
Ingen idé om hvad størrelse turboen har, den er hentet fra en 200zx (mener jeg) og skulle vist nok lave 250 hvis det passede den.
Motoren er en 1.5'er.
Kan ik lave log filer, har ik execl på den computer, og skal heller ik have det. HD'en er på 1.2 GB og windows tager det meste, så der er ik ret meget plads. Men den virker, og holder strøm i 2 timer...
Ellers kan du jo salve lidt her :
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78918 
: 15 nov 2007, 16:49
af Runesm
Jeg har også oplevet 3 biler nu, der gjorde det samme med en Bosch bov, altså pustede ud i tomgang.
Det er ganske simpelt, motoren suger mindre luft, end turboen flytter, og derved vil der være en lille bitte smule højere tryk i dine trykrør end udenfor, og derfor vil luften suse ud.
: 15 nov 2007, 17:25
af klyfax
Rune, tror stadige der skal mere til at overbevise Jakob...
: 16 nov 2007, 19:08
af JPP
Nej, bøjer mig i støvet og æder mine ord

: 16 nov 2007, 21:25
af klyfax
Fuck den er grim den frø, meeen hellere den end en peugeot...
