Side 2 af 2
: 23 dec 2007, 11:18
af "splatter"
1,4 og 1,6 har ikke ens slaglængde men de har ens borring
: 23 dec 2007, 12:24
af møffe
"splatter" skrev:1,4 og 1,6 har ikke ens slaglængde men de har ens borring
den her hopper jeg lige med på, da jeg har en kammi der såørger til hvilke løsninger der er til hans polo 6nér med 1,6 motor (ud over kompressor/turbo) man kan montere en 16V top på 8V blokken? eller er det kun at man kan montere 1,6 krumtap,plejlstænger+stempler (måske minus stempler?) på en 1,4 16V ?
er det forstået helt forkert? hvis man skal bygge en 1,6 16V maskine? og hvad vinder man ved det på sådan en fætter. hvilke knaster ville være gode. feks sender man dem bare ned til westspeed og så er det godt nok som et 1.upgrade?
: 23 dec 2007, 13:09
af "splatter"
man bygger det hele på 1,6 aea /aee blokken
kontakt ham her
http://www.nibebilsyn.dk/default.asp?ID=99 han ved noget om det

: 05 apr 2009, 01:10
af uffev
så vidt jeg kan se via ETKA har de samme plejelstænger bare ikk samme stempler
og kompression er 10,5 på 16v motoren
og 10.0 på 8v motoren
så der skal der bare høvles 0.4 mm a blokke på 8v`eren
det er hva jeg har fundet frem til
(er selv ved og rode med min 1.6 aee motor og et 16v topstykke)