VW Polo 6N 1,4 16V

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#11 Indlæg af "splatter" »

1,4 og 1,6 har ikke ens slaglængde men de har ens borring
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#12 Indlæg af møffe »

"splatter" skrev:1,4 og 1,6 har ikke ens slaglængde men de har ens borring
den her hopper jeg lige med på, da jeg har en kammi der såørger til hvilke løsninger der er til hans polo 6nér med 1,6 motor (ud over kompressor/turbo) man kan montere en 16V top på 8V blokken? eller er det kun at man kan montere 1,6 krumtap,plejlstænger+stempler (måske minus stempler?) på en 1,4 16V ?

er det forstået helt forkert? hvis man skal bygge en 1,6 16V maskine? og hvad vinder man ved det på sådan en fætter. hvilke knaster ville være gode. feks sender man dem bare ned til westspeed og så er det godt nok som et 1.upgrade?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#13 Indlæg af "splatter" »

man bygger det hele på 1,6 aea /aee blokken

kontakt ham her http://www.nibebilsyn.dk/default.asp?ID=99 han ved noget om det 8)
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
uffev
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 aug 2008, 18:40

#14 Indlæg af uffev »

så vidt jeg kan se via ETKA har de samme plejelstænger bare ikk samme stempler
og kompression er 10,5 på 16v motoren
og 10.0 på 8v motoren
så der skal der bare høvles 0.4 mm a blokke på 8v`eren

det er hva jeg har fundet frem til


(er selv ved og rode med min 1.6 aee motor og et 16v topstykke)
Besvar