Jeg har også dårlig erfaring med kobberpakning, men fandt senere ud af at min blok ikke var helt plan. Så jeg vil aldrig nogensinde montere en kobberpakning igen, uden at have planet top og blok, hvis jeg overhovedet roder mig ud i kobber igen...
Nu skal der eksperimenteres med rustfri stållamel toppakning og pinbolte.
smurf47 skrev:Det er ikke lige noget vi har adgang til. Nu har vi også fået lavet en fin pakning i kobber. Vi ville bare gerne vide hvad der skal bruges af fedt/pasta når den skal monteres. Hvis der altså skal bruges noget.
Slå fedt ud af hovedet!!... det der skal til er for at tætne ikke smøre for at være nemt at afmontere...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
Danielsito skrev:Jeg har også dårlig erfaring med kobberpakning, men fandt senere ud af at min blok ikke var helt plan. Så jeg vil aldrig nogensinde montere en kobberpakning igen, uden at have planet top og blok, hvis jeg overhovedet roder mig ud i kobber igen...
Nu skal der eksperimenteres med rustfri stållamel toppakning og pinbolte.
MLS pakning og nut & studs er også vejen frem 100% læg f.eks. mærke til at top fuel dragstere også går fra kobber toppakninger og over til MLS (Multi layer steel)...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
Danielsito skrev:Jeg har også dårlig erfaring med kobberpakning, men fandt senere ud af at min blok ikke var helt plan. Så jeg vil aldrig nogensinde montere en kobberpakning igen, uden at have planet top og blok, hvis jeg overhovedet roder mig ud i kobber igen...
Nu skal der eksperimenteres med rustfri stållamel toppakning og pinbolte.
MLS pakning og nut & studs er også vejen frem 100% læg f.eks. mærke til at top fuel dragstere også går fra kobber toppakninger og over til MLS (Multi layer steel)...
Rart at vide. Det er også en kammerat der har NOGET mere forstand på den slags end mig, der laver begge dele til mig.
Så jeg tror nok det kommer til at spille. Det bliver selvfølgelig i forbindelse med planing af begge pakflader.
Nuhar vi så fået fat i noget Hylomar. Nu skal vi så have udglødet pakningen. Hvordan gør vi lige det?? Er det bare at give den en tur med gas og ilten, eller skal den ikke have så meget varme. Skal den evt. en tur i vand?
I skal holde øje med farvespillet der kommer når i varmer, sørg for at flammen kommer ALLE steder og giv jer god tid, pakningen skal luftkøle og skal se "rusten" ud når den er kølet ned, den overflade kan/skal i så fjerne med en skrubbesvamp bagefter indtil den er helt ren kobberfarvet, derefter skal i rense den med noget afedtende, pakmassen skal påføres på begge sider evt med skumrulle.
Og husk Ilt & Gas er et NO GO! i skal bruge en alm. gasbrænder (Butan/Propan) Watever...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Har jeg ret i at det skal blive ret varmt. Vi prøvede på et stykke plade der ikke skulle bruges til noget. Det var så med gas og it, men meget lidt ilt. Den blev ikke blødere bag efter.
smurf47 skrev:Har jeg ret i at det skal blive ret varmt. Vi prøvede på et stykke plade der ikke skulle bruges til noget. Det var så med gas og it, men meget lidt ilt. Den blev ikke blødere bag efter.
Ensartet op til kirsebærrød(ja, i skal kunne se den tydeligt i mørke), hold den der nogle minutter, og køl så. Ligegyldigt om det er i vand eller luft, hurtigt eller langsomt.
Derefter er den så blød at den kan klaske sammen, hvis i ikke passer på!
Gas&Ilt er farligt. Ukrudtsbrænder, eller lign, er bedre for pakningen.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!