Benzin trykket falder...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#11 Indlæg af kepsus »

tryk siden er i ø8, og fuel rail, er weber og skulle efter sigende været det samme som på escort cosworth
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#12 Indlæg af møffe »

kepsus skrev:tryk siden er i ø8, og fuel rail, er weber og skulle efter sigende været det samme som på escort cosworth
550cc dysser. så snakker vi 400hk? mener det er ved at være smertegrænsen påstd fuelrail på en cosworth (bliver sikkert rettet hvis jeg tager fejl) men det er normalt over det at folk skifter deres fuelrail på cossierne. jeg er stadig på std, og LAANGT fra 400hk. men er 8mm ikke på den lille ide.. der må da være nogen der kan hjælpe med div tommelfinger regler og erfainger?

btw. der er efterhånden manger der får lavet 2 indgange på deres tunede cossier. altså en i hver ende når vi snakker 400 og op hk.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#13 Indlæg af kepsus »

tjaa du har måske ret, jeg er ikke helt sikker på hvor flaske halsen ligger, og vil gerne (så vidt det er muligt), prøve at lokalisere det inden jeg bare skifter det hele.

men takker for alle input indtil videre
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Du bliver nød til at lave en opstilling på bilen hvor alle dyser er åbne, eller 3 er nok mere realistisk, alt efter hvor meget dine dyser levere ved maks belastning.
Dernæst skal du måle flowet ud af trykregulatoren, ved forskelligt tryk.
Og nu kommer det spændene. mål trykket forskellige steder på systemet.
Der hvor du har størst trykfald, er dit problem.

Og hvis den nye pumpe er længere-kortere en den originale, så bliver man nød til at modeficere.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#15 Indlæg af kepsus »

ok det kan jeg godt se fornuften i , udover jeg ikke lihe har udstyret til det.

Hvad vil det mest realistiske bud være tror i (jeg ved godt det er lidt gætværk)


Skal jeg evt droppe bezin filteret eller, eller hvad med der hvor der sidder banjoer her tænker jeg de 2 på filteret og dem på fuel rail, jeg ved ikke hvor godt flow der er i sådan banjoer.
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#16 Indlæg af kepsus »

hvad mener i om banjoer er der stor flow tab på dem, jeg mener benzinen rammer jo næsten en mur inden den skal den anden vej :-) , og hvor meget tror i der er at vinde at droppe benzin filteret


hilsen Spørge Jørgen
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#17 Indlæg af grydesvamp »

prøv dig frem. ! men siden det funker fint på mange andre biler med flere hundrede hk tror jeg ikke det er der du finder dit problem.

jeg havde samme problem sidste år og det viste sig at den billige benzintryksregulator jeg havde købt ikke var meget for at vende på hovedet, da den blev vendt virkede den fint, har dog skiftet til en malpassi da jeg har fin erfaring med det mærke regulator.

8mmbenzinrør frem og tilbage er også helt i vinkel til MANGE hk.

dobbelt chek at dine rør ikke er bukket bulet eller skadet da dette også være årsagen til problemet (taler af erfaring der..)

har du selv trukket brændstofrør i din bil ? i så fald det kan lade sig gøre prøv at bytte om på rørene så returen bliver til fremløb hvis det løser problemet men til gændgæld giver for højt benzintryk liggerdit problem i røret.
Fri bane fuld hane! :-)
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#18 Indlæg af kepsus »

Super det var rart at høre at i ikke mener det var fuel rail..

Hvad med pumpen burde den være stor nok ?
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

#19 Indlæg af beyer »

mål mængden efter regulatoren , ved en 3,5 bar , på 1 min , den mængde skal minimun svare til hvad dine dyser tilsammen bruger på fuld skrald , dvs , 255ml/min x 4 = 1,020L ,( det er den mængde der minimum skal til for at kunne holde det tryk , og samtidig levere til dyserne.) hvis din mængde er mindre efter regulatoren , så vil dit tryk også falde...... jeg har selv 3,5 L efter regulatoren ved 4bar , dvs , jeg kan levere brændstof til 4 stk 845ml/min dyser , og stadig have 4bar . jeg kører pt med 8 stk 420ml , så det passer fint sammen...

håber du kan bruge det til noget.....
beyer..
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

Re: Benzin trykket falder...

#20 Indlæg af audi_claus »

kepsus skrev: ----- skal man begynde at kigge efter større slange fra pumpe til fuel rail eller...

Jeg mener at have 8 mm indvendig pvc fra pumper til fuelrail. Fra rail kun 6.5 mm i motorrummet på returen til regulator og så 8mm bagud igen til tanken. Hk er 500+; pumper 2 stk Bosch200 i parallel, hvor nr 2 først starter ved belastning (over 4500 rpm og 150kPa boost). Men man skal have to pumper, da de ikke yder som pålydende ved 3 Bar. Dyser: 5 stk. 1006cc. Pumperne trykker i fælles 8mm slange samlet med banjo bolte.
Hvis pumpe nr 2 ikke starter, får den ikke nok. :damn:
Hvis dyserne er 650cc får den heller ikke nok. (Erfaringer) :damn:
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Besvar