Benzin trykket falder...
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
550cc dysser. så snakker vi 400hk? mener det er ved at være smertegrænsen påstd fuelrail på en cosworth (bliver sikkert rettet hvis jeg tager fejl) men det er normalt over det at folk skifter deres fuelrail på cossierne. jeg er stadig på std, og LAANGT fra 400hk. men er 8mm ikke på den lille ide.. der må da være nogen der kan hjælpe med div tommelfinger regler og erfainger?kepsus skrev:tryk siden er i ø8, og fuel rail, er weber og skulle efter sigende været det samme som på escort cosworth
btw. der er efterhånden manger der får lavet 2 indgange på deres tunede cossier. altså en i hver ende når vi snakker 400 og op hk.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Du bliver nød til at lave en opstilling på bilen hvor alle dyser er åbne, eller 3 er nok mere realistisk, alt efter hvor meget dine dyser levere ved maks belastning.
Dernæst skal du måle flowet ud af trykregulatoren, ved forskelligt tryk.
Og nu kommer det spændene. mål trykket forskellige steder på systemet.
Der hvor du har størst trykfald, er dit problem.
Og hvis den nye pumpe er længere-kortere en den originale, så bliver man nød til at modeficere.
MVh
Morten
Dernæst skal du måle flowet ud af trykregulatoren, ved forskelligt tryk.
Og nu kommer det spændene. mål trykket forskellige steder på systemet.
Der hvor du har størst trykfald, er dit problem.
Og hvis den nye pumpe er længere-kortere en den originale, så bliver man nød til at modeficere.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
kepsus
- Medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
ok det kan jeg godt se fornuften i , udover jeg ikke lihe har udstyret til det.
Hvad vil det mest realistiske bud være tror i (jeg ved godt det er lidt gætværk)
Skal jeg evt droppe bezin filteret eller, eller hvad med der hvor der sidder banjoer her tænker jeg de 2 på filteret og dem på fuel rail, jeg ved ikke hvor godt flow der er i sådan banjoer.
Hvad vil det mest realistiske bud være tror i (jeg ved godt det er lidt gætværk)
Skal jeg evt droppe bezin filteret eller, eller hvad med der hvor der sidder banjoer her tænker jeg de 2 på filteret og dem på fuel rail, jeg ved ikke hvor godt flow der er i sådan banjoer.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
prøv dig frem. ! men siden det funker fint på mange andre biler med flere hundrede hk tror jeg ikke det er der du finder dit problem.
jeg havde samme problem sidste år og det viste sig at den billige benzintryksregulator jeg havde købt ikke var meget for at vende på hovedet, da den blev vendt virkede den fint, har dog skiftet til en malpassi da jeg har fin erfaring med det mærke regulator.
8mmbenzinrør frem og tilbage er også helt i vinkel til MANGE hk.
dobbelt chek at dine rør ikke er bukket bulet eller skadet da dette også være årsagen til problemet (taler af erfaring der..)
har du selv trukket brændstofrør i din bil ? i så fald det kan lade sig gøre prøv at bytte om på rørene så returen bliver til fremløb hvis det løser problemet men til gændgæld giver for højt benzintryk liggerdit problem i røret.
jeg havde samme problem sidste år og det viste sig at den billige benzintryksregulator jeg havde købt ikke var meget for at vende på hovedet, da den blev vendt virkede den fint, har dog skiftet til en malpassi da jeg har fin erfaring med det mærke regulator.
8mmbenzinrør frem og tilbage er også helt i vinkel til MANGE hk.
dobbelt chek at dine rør ikke er bukket bulet eller skadet da dette også være årsagen til problemet (taler af erfaring der..)
har du selv trukket brændstofrør i din bil ? i så fald det kan lade sig gøre prøv at bytte om på rørene så returen bliver til fremløb hvis det løser problemet men til gændgæld giver for højt benzintryk liggerdit problem i røret.
Fri bane fuld hane! 
- beyer
- Senior Medlem
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: sjælland
- Kontakt:
mål mængden efter regulatoren , ved en 3,5 bar , på 1 min , den mængde skal minimun svare til hvad dine dyser tilsammen bruger på fuld skrald , dvs , 255ml/min x 4 = 1,020L ,( det er den mængde der minimum skal til for at kunne holde det tryk , og samtidig levere til dyserne.) hvis din mængde er mindre efter regulatoren , så vil dit tryk også falde...... jeg har selv 3,5 L efter regulatoren ved 4bar , dvs , jeg kan levere brændstof til 4 stk 845ml/min dyser , og stadig have 4bar . jeg kører pt med 8 stk 420ml , så det passer fint sammen...
håber du kan bruge det til noget.....
beyer..
håber du kan bruge det til noget.....
beyer..
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Re: Benzin trykket falder...
kepsus skrev: ----- skal man begynde at kigge efter større slange fra pumpe til fuel rail eller...
Jeg mener at have 8 mm indvendig pvc fra pumper til fuelrail. Fra rail kun 6.5 mm i motorrummet på returen til regulator og så 8mm bagud igen til tanken. Hk er 500+; pumper 2 stk Bosch200 i parallel, hvor nr 2 først starter ved belastning (over 4500 rpm og 150kPa boost). Men man skal have to pumper, da de ikke yder som pålydende ved 3 Bar. Dyser: 5 stk. 1006cc. Pumperne trykker i fælles 8mm slange samlet med banjo bolte.
Hvis pumpe nr 2 ikke starter, får den ikke nok.
Hvis dyserne er 650cc får den heller ikke nok. (Erfaringer)
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer