Normal Vs variable geometri turbo?
Redaktør: Moderatorer
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
så er det nok nemmere at tage boxen fra 1,3multijet VGT 105hk lancia motoren. men motorstyringen koster nok 4millioner!
når har lige klipset nogle billeder af 90hk udgavens turbo:
Her er den box som slangen fra aktuvatoren går til.
Motorstyringsboxen
turboen
turboen igen.... hmm ligner meget det samme ..
når har lige klipset nogle billeder af 90hk udgavens turbo:
Her er den box som slangen fra aktuvatoren går til.
Motorstyringsboxen
turboen
turboen igen.... hmm ligner meget det samme ..
Diesel!
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
joo det jeg frygter er at jeg får en væsentlig dårligere spool op tid... hva skal man kigge efter .. alså den der sidder på puntoen 75hk er en KKK KP35 ... og der findes alså en KKK KP39 som sidder på bla 100hk polo tdi og a3 1,9 100hk modellerne.
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=KP39
og lige et link til standard laderen:
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=KP35
og forresten passer VGT turboen på min standard manifold.
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=KP39
og lige et link til standard laderen:
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=KP35
og forresten passer VGT turboen på min standard manifold.
Diesel!
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Kunne man ikke bruge MF2 til at styre den med??
Det er jo et pulserende signal som kommer ned til dyssen, jo mere ladetryk jo længere pulser.
så skal solenoiden bare sættes der hvor dyssen plejer at sidde, og resten skal monteres normalt.
kender ikke specifikationerne på hvor lange og korte pulser den kan lave. men det kan jo måles.
Det er jo et pulserende signal som kommer ned til dyssen, jo mere ladetryk jo længere pulser.
så skal solenoiden bare sættes der hvor dyssen plejer at sidde, og resten skal monteres normalt.
kender ikke specifikationerne på hvor lange og korte pulser den kan lave. men det kan jo måles.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
johan o r skrev:Kunne man ikke bruge MF2 til at styre den med??
Det er jo et pulserende signal som kommer ned til dyssen, jo mere ladetryk jo længere pulser.
så skal solenoiden bare sættes der hvor dyssen plejer at sidde, og resten skal monteres normalt.
kender ikke specifikationerne på hvor lange og korte pulser den kan lave. men det kan jo måles.
Hmmm KKK KP serien kan fåes med forskellige metoder til at regulere vingerne.. på den turbo jeg vil bruge er der ingen stik på. kun nogle slanger, jeg har faktisk tænkt lidt over det der med mf2.. og har søgt nettet tyndt for matiale(hvilket der er for lidt af)
men kom forbi denne side med dette billede af en måde at montere bleed ventil på sådan et system:
Here's a quick schematic of the VNT & the three solenoids that control it. Special thanx to Mark Panos for sending me this diagram. I usually run my VNT without a bleed, but that didn't stop me from a little experimentation! Some people told me that you can't bleed a VNT - BULL! In fact, It's quite easy so here's what I did:
First, I went to a pet shop & bought a three nipple bleed valve (fish tank valve) & installed it on the blue line at the bottom port of the actuator. The result, CHECK ENGINE LIGHT ! No good. I took the bleed back off & this time, I installed it on the purple line at the top port of the actuator( to sol. #3) & cracked it open slightly.
The result: Easily over 15psi!! It's just that simple! In the future I will try the other methods as explained in the boost controls section of the VNT engineer's report so stay tuned!........................AD
-------------------------------------------------------------------------------------
hmm vingerne står helt åben når der ingen tryk er det må være sådan den står i hvile.
eller hmm kan sku ikke lige huske det... må lige checke ..
Diesel!