De t3/t4 turboer de har her kan levere til mellem 350 og 400hk. Ved ikke om de så bliver for store for dig? Jeg kører selv med en af dem på en 1.8 motor og laver pt. 300hk.
jamen "stor" er egentligt et vidt begreb...
lige pt sigter jeg ikke på at køre med alverdens tryk... så bare det ikk kommer væltende over 5000 rpm er jeg egentligt tilfreds..
vil gerne have at trykket ihvertfald starter under 2000
De t3/t4 turboer de har her kan levere til mellem 350 og 400hk. Ved ikke om de så bliver for store for dig? Jeg kører selv med en af dem på en 1.8 motor og laver pt. 300hk.
jamen "stor" er egentligt et vidt begreb...
lige pt sigter jeg ikke på at køre med alverdens tryk... så bare det ikk kommer væltende over 5000 rpm er jeg egentligt tilfreds..
vil gerne have at trykket ihvertfald starter under 2000
hvor har du tryk på din 1,8 ??
Under 2000 rpm - Det var MEGET tideligt. Det kan nok komme til at knibe med en turbo, der er stor nok til 250hk. Ikke med mindre der virkelig er snat om en traktor knast og så snakker vi nok "alverdens tryk" for at nå de 250hk.
Har en kammerart med en 2.0 8v maskine med samme turbo. Han har fuldt tryk ved omkring 3500rpm. Den er nok lidt bedre at sammenligne med end min egen motor nu når din også er en 2.0
Senest rettet af Havneren 06 sep 2007, 17:14, rettet i alt 1 gang.
Havneren skrev: Hvordan skulle kompressorhjulet kunne komme ind i motoren?
For nogle år siden hørte jeg om nogle dårlige billig-turboer. Black tag kaldte man den fordi der var en sort data plade på dem. Jeg har ingen eksempler på dårlige budget turboer af nyere dato...
dunno.. var bare hvad jeg fik at vide! noget med at alle bladene var væk og hans cylindervægge så rimeligt medtaget ud!
Jeg har aldrig set eller hørt om noget lignende. Sådan noget kan stort set kun ske, hvis noget flyver med ind i indsugningen og slår bladene af. Og det er nok mere teoratisk - Normalt vil sådan noget kun beskedige bladene og ikke rive dem af.
Det skal virkelig gå gruligt galt med en turbo før den kan tage en motor med i faldet - Ikke noget jeg nogen sinde har set! Det mest realistiske ville nok være at olietrykket forsvandt på motoren og det ville føreren opdagen inden skaden sker.
det var også at der gerne måtte begynde at ske lidt dernede af-- max tryk ved 3500 lyder da rimeligt nok..
Tror madses begynder at lave en lille smule tryk omkring de 2500 - 2800rpm, men det er jo ikke noget man rigtig mærker før den sparker ordentligt fra ved de her 3500 stykker.
Bemærk at der ikke er intern wg i den. Der skal man selv skrue en intern over på eller bygge en ekstern på. Mads kører med en almindelig intern wg fra en standart T3 turbo på den og jeg køer med en ekstern.
Havneren skrev: Hvordan skulle kompressorhjulet kunne komme ind i motoren?
For nogle år siden hørte jeg om nogle dårlige billig-turboer. Black tag kaldte man den fordi der var en sort data plade på dem. Jeg har ingen eksempler på dårlige budget turboer af nyere dato...
dunno.. var bare hvad jeg fik at vide! noget med at alle bladene var væk og hans cylindervægge så rimeligt medtaget ud!
Jeg har aldrig set eller hørt om noget lignende. Sådan noget kan stort set kun ske, hvis noget flyver med ind i indsugningen og slår bladene af. Og det er nok mere teoratisk - Normalt vil sådan noget kun beskedige bladene og ikke rive dem af.
Det skal virkelig gå gruligt galt med en turbo før den kan tage en motor med i faldet - Ikke noget jeg nogen sinde har set! Det mest realistiske ville nok være at olietrykket forsvandt på motoren og det ville føreren opdagen inden skaden sker.
Jeg har set billedere af det 1 gang, og læst om det 1 gang. Og det var samme gang, og på en traktor trækker som kørte et godt stykke over 15 bar's tryk. (Hans ur gik ik længere) Historien hed at den spiste en spændebånd's skrue. Alle blade manglede både på kompressorsiden og turbine siden, ventilerne var der ik meget tilbage af, de lå nede i bundkaret sammen med dele af stempler og plejlstænger... Plus de kunne finde metal stumper et stykke uden for banen.
Men har aldrig hørt om så voldsomme skader på bilmotorere uanset hvor pumpede de har været...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Min motor har fuld ladetryk fra 1900-2000 omdr.
Turboen er en K04, hvor manifold og turbo er ud i et!
Laderen rækker da også kun til cirka 250HK , derefter kan man bruge K04 turboen fra en Astra eller Zafira OPC, den skulle være god for 290-300HK
Motor: Z20LET.
Bilen: Opel Astra Coupé Turbo.
Havneren skrev: Hvordan skulle kompressorhjulet kunne komme ind i motoren?
For nogle år siden hørte jeg om nogle dårlige billig-turboer. Black tag kaldte man den fordi der var en sort data plade på dem. Jeg har ingen eksempler på dårlige budget turboer af nyere dato...
dunno.. var bare hvad jeg fik at vide! noget med at alle bladene var væk og hans cylindervægge så rimeligt medtaget ud!
Jeg har aldrig set eller hørt om noget lignende. Sådan noget kan stort set kun ske, hvis noget flyver med ind i indsugningen og slår bladene af. Og det er nok mere teoratisk - Normalt vil sådan noget kun beskedige bladene og ikke rive dem af.
Det skal virkelig gå gruligt galt med en turbo før den kan tage en motor med i faldet - Ikke noget jeg nogen sinde har set! Det mest realistiske ville nok være at olietrykket forsvandt på motoren og det ville føreren opdagen inden skaden sker.
Har set det 2 gange, begge gange på en 3sgte motor, dog udstødningsvinger, fløj tilbage i motor og smadrede 2 cyllændervægge og topstykke, så jo det kan lade sig gøre...