Side 2 af 3

: 15 aug 2007, 22:28
af JPP
ae86 skrev:Ca. 1/5 del (20%) af en vems boks og den kan lidt mere end bare at styre ladetrykket

og så er det inklusiv bredbåndslambdasonde

det er efter sigende ikke nemt at få vems boksen til at styre ladetryk ved closed loop men der er da at par stykker der har fået det til at virke

Derudover har du mulighed for sequientiel indsprøjtning og cop tænding for op til 8cyl. egt måiling. launch controll e.t.c. e.t.c ..


Præcis!
Lidt budgetregning ville gavne i det store billede....Chipning, lambda, ladetryksstyring osv osv. Hvorfor købe stand alone produkter når man kan få alt i en pakke bedre og sikkert billigere. Og jeg vil også væde på at der findes funktioner i motorstyringerne som ikke er kendt for den "relativt nye/uvidende" bruger, men som senere vil blive værdsat...

Vems er en spændende styring... vel nok en af de bedste hvis man alene sammenligner på features vs. pris. Downsite er dog dokumentationen/brugervenligheden. Lidt en skam...

: 15 aug 2007, 22:40
af K-FINN
Syntes i ikke det er træls og køre rundt med computer, bare fordi i vil ændre ladetryk...

: 15 aug 2007, 22:42
af JPP
hvor tit ændrer du boost map?

: 15 aug 2007, 22:44
af K-FINN
Har høj og lavt tryk, men det behøver jeg hverken elektronisk boostcontroller eller MS til at styre...

: 15 aug 2007, 22:49
af K-FINN
Min kammerat bruger det ladetrykstyring i ms til lige sænke ladetryk lidt ved max moment for at holde bankning væk ved ca. 1,8 bar, det er smart.

: 15 aug 2007, 22:54
af JPP
Korrekt, og mener bare ikke tid er en faktor her.
I en motorstyring har du hele palletten at "læse" på. Arbejdet er det samme begge steder, blot et spørgsmål om hvor der er flest muligheder/fordele.

: 16 aug 2007, 11:19
af duckstar
JBO skrev:www.protune.dk sælger en til 1500 kr.



.. og den virker efter hensigten. Kører selv med den.

: 16 aug 2007, 14:27
af VRT
Chipningen har jeg til gode, så der skal ikke penge op af lommen for den.
Jeg har overvejet MS, men jeg er nået til det punkt, at hvis jeg vil ha en smule flere hk, så bliver benzintrykket og ladetryk sat en smule op. Jeg har ikke i sinde, at skifte dyser, turbo m.m.
Hvis ønsket om endnu flere hk bliver aktuelt, skal bilen skiftes først, da jeg ikke mener 500+ hk er optimalt i FWD.
MS, eller en anden programmerbar motorstyring må blive næste gang.
Den styring fra PROtune ser ikke dårlig ud. Det eneste jeg faldt for på ex. EVC er muligheden for at variere ladetrykket op gennem gearene/omdrejninger m.m.
Må indrømme jeg synes det er smart, at kunne ændre ladetryk efter forholdende.
Som rosinen i pølseenden, så sparer jeg jo også et ladetryksmanometer :lol:

: 16 aug 2007, 14:49
af duckstar
Lindahl007 skrev:Som rosinen i pølseenden, så sparer jeg jo også et ladetryksmanometer :lol:


Som også er indbygget qua displayet i protune controlleren.

: 16 aug 2007, 16:24
af VRT
duckstar skrev:
Lindahl007 skrev:Som rosinen i pølseenden, så sparer jeg jo også et ladetryksmanometer :lol:


Som også er indbygget qua displayet i protune controlleren.


Ja, det er jo det jeg mener :D