Klassiske emne BOV og Luftmængde/massemåler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#11 Indlæg af JDJ »

tyson2 skrev:Burde det ik kunne virke hvis man trykker igennem luftmængdemåleren og har ventilen først? Har overvejet det på min egen, den går også ud når der er vacuum.


Sådan en havde jeg det på min BMW m20 motor, og det virkede helt pefekt, den gik helt som før i tomgang og ved lavere omdrejninger. Jeg kørte bare med sådan en billig Bosch plastik bov der luftede ud i det fri, så den har jo nok bare suget luft igennem den i tomgang. :wink:
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#12 Indlæg af JPP »

M. Gade skrev:
JakobM skrev:Virker den dobbeltstemplede som den skal kan det ikke være den.
Der kan sagtens køres med åben ventil og enkelstemplet, bare den er af rigtig kvalitet/konstrueret til formålet og justerbar. Er i øvrigt langt at foretrække IMO frem for dobbeltstemplet, hvor det øverste stempel ofte er i plastik. Her tænkes på levetid...
Men ordet dobbeltstemplet sælger ofte langt bedre...sådan er der jo så meget...


Ja den dobbeltstemplet virker perfekt.. men det er jo fordi den sidder efter luftmængdemåleren.. så den har jo fået at vide den har fået så og så meget luft ind men når jeg så skifter gear smider den jo alt luften ud igennem ventilen.. og så er der jo ikke mere luft i systemet som luftmængdemåleren tror der er.. og så går den ud..


En dobbeltstemplet kan placeres på begge sider, hvis den er justerbar. Ovennævnte problemstilling er uanset dobbeltstemplet eller ej, men et spørgsmål om justering af lukketiden.
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#13 Indlæg af tyson2 »

JDJ: Det var netop et billede af dit motorrum der gav mig ideen til at flytte LMMén
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

Billede

Det virker på den her Saab 900 også.
Jeg vil også have mit sådan når mit setup kommer til at minde om det der.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Alt det besvær for at få Imho. en meget irriterende lyd.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#16 Indlæg af tyson2 »

jeg er ligeglad med blow off lyden. jeg kan bare ik li den lyd der kommer når jeg slipper speederen. det lyder som om der er en der kvæler en kalkun i mit motorrum
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

tyson2 skrev:jeg er ligeglad med blow off lyden. jeg kan bare ik li den lyd der kommer når jeg slipper speederen. det lyder som om der er en der kvæler en kalkun i mit motorrum

Så find en recirkulerende, og lmm bliver glad, samtidig med at funktionen af Bov en er som først tiltænkt.
At lufte trykket ud af systemet således at kompressorhjulet ikke får unødvendig modstand.
Noget som en hårdt opspændt bov ikke er så god til.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#18 Indlæg af møffe »

er det ikke turbochatter du mener? den giver den der kalakun lyd. min fik det da jeg monterede et åbent filter.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#19 Indlæg af tyson2 »

tror det er modtryk der laver lyden. kan jeg ikke bruge den åbne bosch ventil jeg har som rescirkulerende? altså sætte en slange på ned til indsugningen?
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#20 Indlæg af tyson2 »

tyson2 skrev:tror det er modtryk der laver lyden. kan jeg ikke bruge den åbne bosch ventil jeg har som rescirkulerende? altså sætte en slange på ned til indsugningen?


altså mellem turbo og LMM
Besvar