tyson2 skrev:Burde det ik kunne virke hvis man trykker igennem luftmængdemåleren og har ventilen først? Har overvejet det på min egen, den går også ud når der er vacuum.
Sådan en havde jeg det på min BMW m20 motor, og det virkede helt pefekt, den gik helt som før i tomgang og ved lavere omdrejninger. Jeg kørte bare med sådan en billig Bosch plastik bov der luftede ud i det fri, så den har jo nok bare suget luft igennem den i tomgang.
JakobM skrev:Virker den dobbeltstemplede som den skal kan det ikke være den. Der kan sagtens køres med åben ventil og enkelstemplet, bare den er af rigtig kvalitet/konstrueret til formålet og justerbar. Er i øvrigt langt at foretrække IMO frem for dobbeltstemplet, hvor det øverste stempel ofte er i plastik. Her tænkes på levetid... Men ordet dobbeltstemplet sælger ofte langt bedre...sådan er der jo så meget...
Ja den dobbeltstemplet virker perfekt.. men det er jo fordi den sidder efter luftmængdemåleren.. så den har jo fået at vide den har fået så og så meget luft ind men når jeg så skifter gear smider den jo alt luften ud igennem ventilen.. og så er der jo ikke mere luft i systemet som luftmængdemåleren tror der er.. og så går den ud..
En dobbeltstemplet kan placeres på begge sider, hvis den er justerbar. Ovennævnte problemstilling er uanset dobbeltstemplet eller ej, men et spørgsmål om justering af lukketiden.
jeg er ligeglad med blow off lyden. jeg kan bare ik li den lyd der kommer når jeg slipper speederen. det lyder som om der er en der kvæler en kalkun i mit motorrum
tyson2 skrev:jeg er ligeglad med blow off lyden. jeg kan bare ik li den lyd der kommer når jeg slipper speederen. det lyder som om der er en der kvæler en kalkun i mit motorrum
Så find en recirkulerende, og lmm bliver glad, samtidig med at funktionen af Bov en er som først tiltænkt.
At lufte trykket ud af systemet således at kompressorhjulet ikke får unødvendig modstand.
Noget som en hårdt opspændt bov ikke er så god til.
tror det er modtryk der laver lyden. kan jeg ikke bruge den åbne bosch ventil jeg har som rescirkulerende? altså sætte en slange på ned til indsugningen?
tyson2 skrev:tror det er modtryk der laver lyden. kan jeg ikke bruge den åbne bosch ventil jeg har som rescirkulerende? altså sætte en slange på ned til indsugningen?