: 31 jul 2007, 20:11
How tog et billede af den inden jeg skildte bilen totalt ad da den blev sat i stand
Polskoen er taget af på biledet

Polskoen er taget af på biledet

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/

Saab-Daniel skrev:Hey alle...
Ville lige høre hvor tykt et kabel jeg bør vælge, når jeg vil flytte mit batteri til bagagerummet fremfor placeringen lige op af udstødningen...?
Jeg havde forventet at smide en sikring på omkring 150amp på, eventuelt lig noget man bruger til anlæg for at være på den sikre side...
Nogen der har forslag?
På forhånd tak!![]()
Daniel
klyfax skrev:Vil give Darth ret. 50# og igennem bilen. Og det ik nødvendigt med et tørbatteri da det kun er vandet der fordamper fra et batteri. Og det er så lidt der fordamper i forvejen.
Morten VJ skrev:Det er så lidt underligt vand der fordamper fra dit batteri,
da det stinker som ind i helvede , og er stærkt brændfarligt på alle andre alm. batterier.
Et tørcelle, eller et batteri der har en udluftnins slange er vejen frem, og Gerne i en indbygget lufttæt kasse hvis du har livet og bilen kær.
Der er en grund til at mororsports reglementet er skrevet såddan omkring flytning af batterier.
audi_claus skrev:Morten VJ skrev:Det er så lidt underligt vand der fordamper fra dit batteri,
da det stinker som ind i helvede , og er stærkt brændfarligt på alle andre alm. batterier.
Et tørcelle, eller et batteri der har en udluftnins slange er vejen frem, og Gerne i en indbygget lufttæt kasse hvis du har livet og bilen kær.
Der er en grund til at mororsports reglementet er skrevet såddan omkring flytning af batterier.
Det er overdrivelse. Mange Audier har som standard batteriet placeret under bagsædet. Såvel min Ur-quattro 83 og min 200 20V Avant fra 90.
Det er ganske almindelige "vedligeholdelses fri" batterier. Jeg mener at have haft en Audi 100 fra 86 hvor batteriet blev flyttet om under bagsædet, fordi jeg ville have et pollenfilter i klimaanlægget. Her førte man en overløbsstuds fra batteriet (da det åbenbart havde en sådan) ud gennem vognbunden.
- det meste af tiden foregår der ikke synderlig ladning på batteriet - det er jo kun efter start eller længere tids stilstand, at det får hældt 30 - 50 Amp i sig et kvarters tid eller to
mvh
Claus
audi_claus skrev:Som nævnt en standardløsning for biler med klimaanlæg og uden særlige forskrifter for batteritype. Hvis der var den mindste risiko, havde Audi nok taget sine forbehold.
Men der er et andet praktisk problem: Husk stelledningen. Den bør føres i samme kvadrat tilbage til motorblok. Indtil jeg fik omtalte "operation" på min 86' kunne jeg efterlade bilen med positionslys på i dagevis. Efter måtte jeg konstatere, at batteriet ikke blev ladet ordentligt op - og det gælder også mine efterfølgende modeller (3 stk. i alt)