Side 2 af 7

: 24 jun 2007, 14:15
af klyfax
Ser det ik noget sjovt ud?

Det godt nok første gang jeg har set en udskrift med ladetryk, men burde det ik være mere stabilt?

Re: byd mig velkommen i klub 500+ :)

: 24 jun 2007, 14:33
af møffe
efterz skrev:Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?

Re: byd mig velkommen i klub 500+ :)

: 24 jun 2007, 15:31
af mh
møffe skrev:
efterz skrev:Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?


møffe kære ven det er race-benz ikke standerbenzin

: 24 jun 2007, 15:39
af Saab-Daniel
Nice Jonas, så er der nogen der har været ude at mappe højt tryk :D
Hvordan gik det på 1/4mile-banen med den gode benzin og det øgede tryk??
Daniel.

Re: byd mig velkommen i klub 500+ :)

: 24 jun 2007, 18:28
af møffe
tinasmartin skrev:
møffe skrev:
efterz skrev:Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?


møffe kære ven det er race-benz ikke standerbenzin


yep ved jeg godt. og vel til over 40kr/L så har helt ondt af jonas når han køre på arbejde med 528hk!

: 24 jun 2007, 18:50
af lqs
klyfax skrev:Ser det ik noget sjovt ud?

Det godt nok første gang jeg har set en udskrift med ladetryk, men burde det ik være mere stabilt?

burde.... og så virkeligheden er ikke altid særlig ens!
har set rulninger med ladetryk der svinger endnu mere. det er nok meget et spørgsmål om at udstyr, der logger tryk mm reagerer hurtigt nok, altså til at det viser virkeligheden, og ikke det man gerne ville se.
de mange kræfter resulterede i en 11.3 tid med ca 200kmt over stregen.
husk at bilen har et 4wd og 1400kg på startlinien. begge dele kræver/tager masser af effekt. MVH søren

: 24 jun 2007, 19:13
af Saab-Daniel
Det er en rigtig flot tid, der kan man bare se hvad 100hk ekstra under hjelmen giver = 0.7 sekunder i det her tilfælde, circa... Utroligt hvad sådan en omgang lækker benzin giver af forskel... Det er naturligt nok, men det er stadig imponerende...!
Daniel.

: 24 jun 2007, 20:36
af efterz
Hej med jer :)

Er lige kommet hjem fra DMN, som Søren skriver fik jeg kørt en 11.3 sek tid :mrgreen: Er stadig helt oppe og køre over det :up:

Mht. ladetrykket tror jeg også det må være nogle svingninger i måle-grejet, for mit ladetryksur ligger stabilt på 2.2....

Anyway, her er timeslip fra racet:

Billede

: 24 jun 2007, 21:09
af lqs
min mening er at uret i bilen er droslet, så det er til at aflæse. linien på udskrift er et resultat af måling med map sensor, mener der afsættes punkt 10 gange i sekundet.... derfor den ujævne linie. MVH søren

: 24 jun 2007, 21:56
af HenrikGM
Der sker nok det at tryksvingninger fra motoren slår igennem til mapsensoren. Man kan med fordel filtrere lidt på de værdier så det er mere gennemsnit end nogle øjebliks værdier.

Mapsensorer er (forudsat ingen filtrering) meget meget hurtige.

Et "ur" er tilgengæld et meget sløvt stykke grej, og viser derfor ikke noget af nogle hurtige pulser, men kun en blød gennemsnitsværdi.

Jonas; hvad sagde Megasquirt´en til det? Jeg går ud fra du har et log af det?