byd mig velkommen i klub 500+ :)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

Ser det ik noget sjovt ud?

Det godt nok første gang jeg har set en udskrift med ladetryk, men burde det ik være mere stabilt?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: byd mig velkommen i klub 500+ :)

#12 Indlæg af møffe »

efterz skrev:Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

Re: byd mig velkommen i klub 500+ :)

#13 Indlæg af mh »

møffe skrev:
efterz skrev:Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?


møffe kære ven det er race-benz ikke standerbenzin
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#14 Indlæg af Saab-Daniel »

Nice Jonas, så er der nogen der har været ude at mappe højt tryk :D
Hvordan gik det på 1/4mile-banen med den gode benzin og det øgede tryk??
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: byd mig velkommen i klub 500+ :)

#15 Indlæg af møffe »

tinasmartin skrev:
møffe skrev:
efterz skrev:Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?


møffe kære ven det er race-benz ikke standerbenzin


yep ved jeg godt. og vel til over 40kr/L så har helt ondt af jonas når han køre på arbejde med 528hk!
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

klyfax skrev:Ser det ik noget sjovt ud?

Det godt nok første gang jeg har set en udskrift med ladetryk, men burde det ik være mere stabilt?

burde.... og så virkeligheden er ikke altid særlig ens!
har set rulninger med ladetryk der svinger endnu mere. det er nok meget et spørgsmål om at udstyr, der logger tryk mm reagerer hurtigt nok, altså til at det viser virkeligheden, og ikke det man gerne ville se.
de mange kræfter resulterede i en 11.3 tid med ca 200kmt over stregen.
husk at bilen har et 4wd og 1400kg på startlinien. begge dele kræver/tager masser af effekt. MVH søren
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#17 Indlæg af Saab-Daniel »

Det er en rigtig flot tid, der kan man bare se hvad 100hk ekstra under hjelmen giver = 0.7 sekunder i det her tilfælde, circa... Utroligt hvad sådan en omgang lækker benzin giver af forskel... Det er naturligt nok, men det er stadig imponerende...!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#18 Indlæg af efterz »

Hej med jer :)

Er lige kommet hjem fra DMN, som Søren skriver fik jeg kørt en 11.3 sek tid :mrgreen: Er stadig helt oppe og køre over det :up:

Mht. ladetrykket tror jeg også det må være nogle svingninger i måle-grejet, for mit ladetryksur ligger stabilt på 2.2....

Anyway, her er timeslip fra racet:

Billede
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#19 Indlæg af lqs »

min mening er at uret i bilen er droslet, så det er til at aflæse. linien på udskrift er et resultat af måling med map sensor, mener der afsættes punkt 10 gange i sekundet.... derfor den ujævne linie. MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Der sker nok det at tryksvingninger fra motoren slår igennem til mapsensoren. Man kan med fordel filtrere lidt på de værdier så det er mere gennemsnit end nogle øjebliks værdier.

Mapsensorer er (forudsat ingen filtrering) meget meget hurtige.

Et "ur" er tilgengæld et meget sløvt stykke grej, og viser derfor ikke noget af nogle hurtige pulser, men kun en blød gennemsnitsværdi.

Jonas; hvad sagde Megasquirt´en til det? Jeg går ud fra du har et log af det?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar