Side 2 af 2

: 17 jun 2007, 23:40
af Martin Mikkelsen
Hej Audi_claus

du taler om fluktuationer :?: :?:


ser du, jeg har en Skoda Octavia 1.8T som er med standard motorstyring og turbo,

med en manuel boostcontroller kører jeg med 1 bar.

jeg havde store problemer med at bilen "buggede" under acc.

med VAG-com kiggede jeg timingpull, stort set intet ( 1- 1.5 på et par cylindre )

normale mafmålinger

boosturet hoppede ikke rundt.

MEN, så fandt jeg ud af ( søgte som en gal ) at udstødningstrykket kan trykke wastegaten op :shock: ( nogen griner nok lidt, men jeg vidste det sgu ikke :mrgreen: )

jeg har så flyttet møtrikkerne lidt på armen til wastegateactuatoren, og DET HJALP...


mvh

Martin

: 18 jun 2007, 08:27
af audi_claus
Tak Martin - det havde jeg glemt igen, at jeg ville sikre mig at basis boost blev sat ved fjedertrykket i min eksterne WG. Inden boosten bliver bygget op har bostcontrolleren jo intet tryk at sende op i øverste WG kammer til at holde stemplet nede og det er netop i første del af acc fasen hvor den laver ladertyk at jeg har nogle ryk :idea:

: 18 jun 2007, 17:19
af Martin Mikkelsen
Hej Claus, det var egentlig også bare sådan en lille indskydelse 8)


kan se ( du nævner noget med en ekstern WG ) at du formodentlig kører med et setup som der er lidt mere klodser i en standard. :mrgreen:


mvh

Martin

: 18 jun 2007, 19:10
af audi_claus
ØH--- Hvad mener du Martin ?
Jeg benytter min originale WasteGate fra en Audi Turbomotor og min
Garrett GT35R er beregnet for ekstern WG.
Min styrebox er 034EFI der styrer injectorer (5 x 1000cc) og tænding (5 coil on plugs) men ikke ladetryk og bankesensorer --