Boost control

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#11 Indlæg af Martin Mikkelsen »

Hej Audi_claus

du taler om fluktuationer :?: :?:


ser du, jeg har en Skoda Octavia 1.8T som er med standard motorstyring og turbo,

med en manuel boostcontroller kører jeg med 1 bar.

jeg havde store problemer med at bilen "buggede" under acc.

med VAG-com kiggede jeg timingpull, stort set intet ( 1- 1.5 på et par cylindre )

normale mafmålinger

boosturet hoppede ikke rundt.

MEN, så fandt jeg ud af ( søgte som en gal ) at udstødningstrykket kan trykke wastegaten op :shock: ( nogen griner nok lidt, men jeg vidste det sgu ikke :mrgreen: )

jeg har så flyttet møtrikkerne lidt på armen til wastegateactuatoren, og DET HJALP...


mvh

Martin
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#12 Indlæg af audi_claus »

Tak Martin - det havde jeg glemt igen, at jeg ville sikre mig at basis boost blev sat ved fjedertrykket i min eksterne WG. Inden boosten bliver bygget op har bostcontrolleren jo intet tryk at sende op i øverste WG kammer til at holde stemplet nede og det er netop i første del af acc fasen hvor den laver ladertyk at jeg har nogle ryk :idea:
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#13 Indlæg af Martin Mikkelsen »

Hej Claus, det var egentlig også bare sådan en lille indskydelse 8)


kan se ( du nævner noget med en ekstern WG ) at du formodentlig kører med et setup som der er lidt mere klodser i en standard. :mrgreen:


mvh

Martin
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#14 Indlæg af audi_claus »

ØH--- Hvad mener du Martin ?
Jeg benytter min originale WasteGate fra en Audi Turbomotor og min
Garrett GT35R er beregnet for ekstern WG.
Min styrebox er 034EFI der styrer injectorer (5 x 1000cc) og tænding (5 coil on plugs) men ikke ladetryk og bankesensorer --
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Besvar