Nogen der har tænkt på turbolag, det må blive meget stort.
MVH
Morten
Ja... Det skulle man tro, men problemet er nok ikke helt det samme med automatgear - Jeg kunne forestille mig at de fleste biler med sådan en løsning kører med auto.
det er heller ikke normalt noget man gør. MEN har man en bil hvor der er pladsproblemer som på feks en corvette (har set kittet på streetfire.net) så er det naturligt pga pladsmangel og det er uønsket med varmeudviklingen i motorrummet.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Cool film... der er da helt sikkert en idé med det, men for helvede der skal laves noget rørføring - men okay, den tid man sparer på at undgå at lave udstødningsmanifold om, lave forrør osv. kan man så bruge på dét.
duckstar skrev:Cool film... der er da helt sikkert en idé med det, men for helvede der skal laves noget rørføring - men okay, den tid man sparer på at undgå at lave udstødningsmanifold om, lave forrør osv. kan man så bruge på dét.
Havneren skrev:Der er en pumpe på oliereturen jo...
Mmm.. men virker det i længden?
Virker en benzinpumpe i længden?
hehe good point havner , men løber olien ned i en lille catchtank før pumpen ?(har ikke haft tid til at studere de ovenstående inlæg så bær lige over med mine dumme spørgsmål )
læg mærke til det der med KLOG løsning.... så kommer ikke mere modtryk i udstødning før turbo end ved mere alm placering. bla PORCHE har brugt det her med pumpe på returen. egentlig er der slet ingen grund til at blande motorolien ind i det med turboens smøring! MVH søren
Havneren skrev:Der er en pumpe på oliereturen jo...
Mmm.. men virker det i længden?
Virker en benzinpumpe i længden?
hehe good point havner , men løber olien ned i en lille catchtank før pumpen ?(har ikke haft tid til at studere de ovenstående inlæg så bær lige over med mine dumme spørgsmål )
MVH Luske
Mon ikke det kan laves på forskellige måder. En tank lyder da som en god ide i mine øjne.
Det med at blande motorolie ind i det... Næææ... Det kan jeg da heller ikke se at der er så meget grund til. Eneste jeg lige kan finde på er at der kan argumenteres for at der i forvejen er et godt advarselssystem, hvis motorolie systemet skulle tabe tryk. Ud over det er der i forvejen også etableret køling på motoroliesystemet.