Mangler ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#11 Indlæg af LowDog »

Mads B 405 2.0 skrev:er det samme acutuator som du kørte med på den gamle turbo?


Nej det er den som fulgte med GT turboen. Det er bare en stang, ikke med gevind som på den gamle hvor man kan justere.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#12 Indlæg af Mads B (dk) »

har du prøvet at tage din bov af.... det er jo dem samme... det kan være det er den der er dårlig
Billede
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#13 Indlæg af LowDog »

Nej har jeg ikke prøvet, men hvis jeg tager den af og lukker hullet så lader den vel stadig langsommere ??
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#14 Indlæg af Mads B (dk) »

Det er jo svært at sige...men det er jo en kædereaktion...så hvis du mister ladetryk bliver der lavet mindre udstødnings gas til at drive turboen og derfor vil det tage længere tid inden den kommer igang
Billede
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#15 Indlæg af LowDog »

Hvis min BOV står og blæser luft ud i tomgang, er den så ikke færdig??
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#16 Indlæg af johan o r »

Det kommer an på om det er en enkelt eller dobbelt stemplet BOV.

En enkelt stemplet skal kun bruge vaccum for at åbne.

En dobbelt stemplet skal bruge vaccum OG overtryk (fra tryk rørene)


Er du sikker på der kommer luft UD, for så betyder det at din turbo laver ladetryk i tomgang.

Så nej den er ikke i stykker hvis det er en enkelt stemplet, for den vi åbne når du holder i tomgang.

hvis det er en dobbelt stemplet og den bil laver overtryk i tomgang skal der komme luft UD.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#17 Indlæg af Mads B (dk) »

ikke nødvendigvis.... i tomgang en der "Stort" vakum i indsugnings manifolden, som hiver op i membraen/stemplet samt et lille tryk fra turboen der trykker nedfra og op.... i boven sidder der så en fjeder der modarbejder dette.... hvis en bov har en blød/slap/defekt fjeder så vil den stå åben i tomgang
Billede
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#18 Indlæg af LowDog »

Aner faktisk ikke om det er en 1 eller 2 stemplet, sad på bilen dengang jeg købte den, det er den forge de fleste kører med. På mit gamle setup sad den mellem turbo og ic, og sagde ikke noget i tomgang. Men efter den nu sidder på indsugningsrøret lufter den. Den lufter stadig ud fra 1000rpm-max selvom den først begynder at lade ved ca 5000rpm.
I kan se rullefeltsmålingen her:

http://www.honda-klub.dk/vis.php?14c3eb ... 17ea96a8c9
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#19 Indlæg af Mads B (dk) »

som jeg husker den er det en membran bov, tag et billede og smid op
Billede
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#20 Indlæg af LowDog »

Besvar