Side 2 af 2

: 09 maj 2007, 09:26
af VRT
Martin Mikkelsen skrev:acetone har et oktantal på 150

skulle også fjerne overfladespændingen i benzinen så den bliver bedre forstøvet og derved bedre forbrændt/udnyttet


mvh

Martin


Men i hvilket forhold skal det bruges? Et organisk opløsningsmiddel som acetone, må da skade pakninger m.m. i motoren, hvis ikke det doseres rigtigt :(

: 09 maj 2007, 12:13
af Martin Mikkelsen
for at forbedre din økonomi skal du tilsætte acetone i forholdet 1:3000 ( har jeg læst, har ikke selv resultater, men er i gang :reading: )


men nu er det jo ikke økonomi og Margrethe Auken det her handler om, men noget med nosser i :lusket:


og der er jeg på bar bund, dog vil overstående mængde IKKE ødelægge din pakninger mm. mængden er alt for lille.


men ellers skal du bruge toluen, det er bare sur røv at få fat i

for ikke så længe siden blev stoffet forbudt i EU, det må kun bruges til helt specielle ting, og det er IKKE som additiv til vores oktanhungrende motorer :roll:


mvh

Martin

: 10 maj 2007, 22:04
af luske
Martin Mikkelsen skrev:acetone har et oktantal på 150

skulle også fjerne overfladespændingen i benzinen så den bliver bedre forstøvet og derved bedre forbrændt/udnyttet


mvh

Martin


arrrh er det ikke lige og stramme den lidt :?:




Martin Mikkelsen skrev:for at forbedre din økonomi skal du tilsætte acetone i forholdet 1:3000 ( har jeg læst, har ikke selv resultater, men er i gang :reading: )


men nu er det jo ikke økonomi og Margrethe Auken det her handler om, men noget med nosser i :lusket:


og der er jeg på bar bund, dog vil overstående mængde IKKE ødelægge din pakninger mm. mængden er alt for lille.


men ellers skal du bruge toluen, det er bare sur røv at få fat i

for ikke så længe siden blev stoffet forbudt i EU, det må kun bruges til helt specielle ting, og det er IKKE som additiv til vores oktanhungrende motorer :roll:


mvh

Martin


altså den smule acetone i benzin vil du slet ikke bemærke hverken positivt eller negativt , skal man bruge acetone så er man oppe i noget der hedder 20% i 98oktan for at lave 103 oktan , ved mere end 20% så render man ind i problemer med koldstarter . Det er noget nær det samme med toluen 33% i 98 giver 103-104 oktan men mere end 33% så har man panikken med koldstarterne igen

MVH Luske

: 10 maj 2007, 22:38
af Martin Mikkelsen
hey luske

stramme den lidt , er det oktan opgivelsen eller mit overfladespændings halløj ?


well, hvad oktantallet angår så er det fundet på nettet.


mht overfladespændingsrøveren: der er en del oplysninger om det på nettet.

ikke bare en enkelt gal mand, men flere som uafhængigt af hinanden har kunne bekræft en benzinbesparelse.

prøver selv i øjeblikket på fruens Fiat Uno-prut. hun kører den samme strækning hver dag.

den har fået en byge acetone. hun kører normalt omkring 13.3- 13,/ på literen.

så nu ser vi om 14 dage, er selv lidt skeptisk, men lad os nu se.

sorry, hvis jeg satte op som noget der var gennemtestet :oops:


mvh

Martin

: 10 maj 2007, 22:47
af luske
hehe det var nu mest oktantallet der skubbede mig ned fra stolen + blandingsforholdet på 1:3000 (10 ml pr 30 liter benzin??)

MVH Luske

: 10 maj 2007, 22:59
af Martin Mikkelsen
he he,, ja det har ikke den store indvirkning på oktantallet hvis man kun kommer 10 ml i til 30 liter benzin. 8)

mvh

Martin

Aquamist

: 28 maj 2007, 18:37
af audi_claus
Jeg har sådan en fyr liggende. Den sprøjter ind med 8 bas tryk og kan altså bruges på en turbomotor under boost. Jeg brugte den for nogle år siden forebyggende mod for høj ladelufttemperatur, da min IC var i underkanten til en større turbo. (men ingen målinger)
Nu vil jeg genmontere den på en anden motor idet jeg har konstateret et min manifold temperatur stiger mens jeg holder i kø og venter på start fordi min IC og vandkøler sidder op ad hinanden og blæserne ikke kan følge med. Ellers må vandkøleren om i bagagerummet som det er set før.
Et nemmere alternativ er jo en sjat lattergas eller CO2. Så skal temp nok komme ned.