Side 2 af 2

a

: 02 apr 2007, 14:20
af tonnilerche
jeg ved ikke om den kan udnytte det ekstra gasspjæld.. men umiddelbart ville jeg næsten sige det var et forsøg værd..

der er et hul i den anden ende.. ligner det er 30mm.. lige til at skære ud og sætte et gasspjæld i.. og jeg skal nok finde en ekstra indsugningsmanifold et sted..

: 02 apr 2007, 16:06
af møffe
ja prøv da. om ikke andet kan du kun blive klogere. det er jo hellerikke nemt at vide hvad de sagde da turboen kom frem.. sikkert. det kommer aldrig til at virke, men heldigvis prøvede de alligevel. held og lykke og hold os opdateret

: 04 apr 2007, 13:35
af Kristian T
Per Mai fra Scantune har engang fortalt mig om hvorhan han lavede det med Honda´er, og det var noget med et stor spjæld i begge sider af indsugningsmanifolen... Prøv evt og giv Per et kald, det kunne da være en sjov lille ting og prøve, han sagde det gav en helt fantastisk lyd som en lille bonus.

/Kristian T

Kristian

: 05 apr 2007, 00:19
af tonnilerche
Okay.. lyder til det ikke er en helt tosset ide.. der er jo ikke andet for end at prøve ad.

: 09 apr 2007, 22:38
af Carsten
På nogle ford motorer virker det at montere et større spjæld, så det kan da godt være det også vil virke på din.
Men generelt handler det jo netop om, om motoren vil have brug for at få mere luft ind. Modsat trykladning, så kan en sugemotor jo selvsagt kun suge en hvis mængde luft ind, og uanset hvor stort et hul den har til indsugning så vil den stadig ikke ku suge mere ind. På tryk handler det jo bare om at MASE så meget luft ind som overhovedet muligt.

Der hvor begrænsningen normalt bliver indsugningssiden, er når knastakslerne bliver skiftet ud med skarpere knastaksler der tillader mere luft ind i motoren end der kan komme ind igennem indsugningen. Det er derfor man monterer spjældhuse på disse motorer. Man får heller ikke specielt meget ud af at montere spjældhuse på en std motor, men lyden vil selvfølgelig altid være fed :twisted: