Runesm skrev:Jeg sidder og lurer lidt rundt på nettet, og faldt over en ting ved turbomotor.dk der hedder FuelCutDefender, som forhindrer fuelcut ved tryk. Hvis så man monterer den, hvad skal der ellers til, udover en turbo, intercooler og lidt rør, for at hive 150-160 hk ud af sådan en? Altså virkelig budget-turbo, uden stempelskifte eller dobbelt toppakning?
Jeg trode at en FuelCutDefender var til orginale turbomotore som havde indbygget en "failsafe" i styreboksen der sørgede for at motoren i tilfælde af at motoren opbyggede "for meget":wink: tryk (enten pga. en pilfinger eller en knækket wastegate-aktuator-slange) , lukkede af for benzinen.
Selv for et "low"-budget turboprojekt ville jeg ikke vælge ovenstående løsning. umildbart har megasquirt efterhånden bevidst at det er pengene værd og megasquirt har den store fordel at det efterhånden har opbygget så stor en fanskare at du næsten altid kan finde en der kan/vil hjælpe dig så selvom jeg ikke personligt har rodet med megasquirt (jeg har rodet med vems som minder om megasquirt med lidt add-on boards og ekstra koder) ville jeg ikke være bekymret ved at vælge den vej og så starte med at bruge det som et tilskudssystem, og så eventuelt hen ad vejen udbygge det til både at køre indsprøjtning og tænding.
Hvad er prisen på en FCD vs megasquirt (ca 2000 kr hvis jeg husker rigtigt) vs MF2 (som skal tilføjes en mapsensor til tryk)
At bruge en benzintryks regulator som bare hæver trykket uden at have en styring som kan fintunes til (motoren har jo ikke feedback fra en lambdasonde som kan tage højde her for) den måden hvormed benzintryksregulatoren regulere (kateristikken af en benzintryks regulator er for en "tunings" version nærmest eksponentiel, dvs. kraftigt tiltagende ).
eg. hvis din orginale motorstyring, på en en eller anden vis, har fået afmålt den mængde luft der er kommet ind i motoren og så enten har beregnet eller slået op i en tabel og fundet at den mængde benzin der skal sprøjtes ind svare til at den holder dyserne åbne i x mS. så er det jo ikke en god ide at ændre på benzintryk eller dyse-størrelser da boxen jo er kalibreret til at dyser og benzintryk har en bestemt værdi.
Du skriver at motoren er en 4age. men hvilken en snakker vi om
jeg kan gå udfra at det ikke er en 20V'er eller en Z model
men er det en af de første 124Hk Bluetop bigport 4age'er eller en Redtop 140Hk eller en 3´die ??
de har forskellige kompression, knaster og port størrelse/udformning samt det at bluetoppen har mindre diameter krumtap og der er et par andre små ændringer ved dem
Jeg ville mene at en 140Hk redtop ville kunne modstå lidt mere tryk standard end en bluetop 124HK, da den er mere solidt opbygget.
men hvad er dit budget??