: 23 feb 2007, 18:18
Desuden opstår der INGEN fejlkoder på min VW Passat 1.9 TDI MED luftmassemåler SELVOM EGR er blændet af. Har lige haft VAS 5051 testeren på den = 0 fejl 
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.
Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Jack-Ae86 skrev:Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.
Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..
Ja tak.. Har set alt for mange "transkidter" der har tykkelag af sod i manifolden.. De behøver sku ikke at køre 100K km for at se sådan ud..