Side 2 af 2

: 23 feb 2007, 18:18
af Bay
Desuden opstår der INGEN fejlkoder på min VW Passat 1.9 TDI MED luftmassemåler SELVOM EGR er blændet af. Har lige haft VAS 5051 testeren på den = 0 fejl 8)

: 23 feb 2007, 19:15
af Morten VJ
Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.

Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Og det har jeg set en del gange i mit daglige arbejde.

Det eneste jeg vil frem til er at det ikke er alle biler man kan blænde egr ventilen af på.
Og forsøge at komme de spørgsmål imøde jeg har en lysende motorlampe hvorfor det.
Og 10 forslag længere nede nå ja jeg har forresten blændet min egr af.

MVH

Morten

: 23 feb 2007, 22:54
af Jack
Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.

Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.

Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..

: 23 feb 2007, 23:03
af hYe
Jack-Ae86 skrev:
Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.

Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.

Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..


Ja tak.. Har set alt for mange "transkidter" der har tykkelag af sod i manifolden.. De behøver sku ikke at køre 100K km for at se sådan ud..

: 24 feb 2007, 12:21
af Bay
hYe skrev
Ja tak.. Har set alt for mange "transkidter" der har tykkelag af sod i manifolden.. De behøver sku ikke at køre 100K km for at se sådan ud..


Ja præcis! :up:

: 24 feb 2007, 19:48
af Runesm
Jeg har fjernet mit egr-system. Jeg er af den dumme overbevisning, at man ikke kan lave heste på brugt udstødningsgas :P

: 25 feb 2007, 19:43
af amby
Runesm

Du skulle nok læse lidt på det så... egr ventilen er lukket ved WOT..
men der er da mange eksempler på at det bliver snasket til efter nogle km på bagen...

-Amby