EGR godt/skidt?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#11 Indlæg af Bay »

Desuden opstår der INGEN fejlkoder på min VW Passat 1.9 TDI MED luftmassemåler SELVOM EGR er blændet af. Har lige haft VAS 5051 testeren på den = 0 fejl 8)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.

Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Og det har jeg set en del gange i mit daglige arbejde.

Det eneste jeg vil frem til er at det ikke er alle biler man kan blænde egr ventilen af på.
Og forsøge at komme de spørgsmål imøde jeg har en lysende motorlampe hvorfor det.
Og 10 forslag længere nede nå ja jeg har forresten blændet min egr af.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#13 Indlæg af Jack »

Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.

Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.

Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#14 Indlæg af hYe »

Jack-Ae86 skrev:
Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.

Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.

Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..


Ja tak.. Har set alt for mange "transkidter" der har tykkelag af sod i manifolden.. De behøver sku ikke at køre 100K km for at se sådan ud..
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#15 Indlæg af Bay »

hYe skrev
Ja tak.. Har set alt for mange "transkidter" der har tykkelag af sod i manifolden.. De behøver sku ikke at køre 100K km for at se sådan ud..


Ja præcis! :up:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#16 Indlæg af Runesm »

Jeg har fjernet mit egr-system. Jeg er af den dumme overbevisning, at man ikke kan lave heste på brugt udstødningsgas :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

#17 Indlæg af amby »

Runesm

Du skulle nok læse lidt på det så... egr ventilen er lukket ved WOT..
men der er da mange eksempler på at det bliver snasket til efter nogle km på bagen...

-Amby
MVH Anders Amby
Besvar