EGR godt/skidt?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.
Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Og det har jeg set en del gange i mit daglige arbejde.
Det eneste jeg vil frem til er at det ikke er alle biler man kan blænde egr ventilen af på.
Og forsøge at komme de spørgsmål imøde jeg har en lysende motorlampe hvorfor det.
Og 10 forslag længere nede nå ja jeg har forresten blændet min egr af.
MVH
Morten
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.
Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Og det har jeg set en del gange i mit daglige arbejde.
Det eneste jeg vil frem til er at det ikke er alle biler man kan blænde egr ventilen af på.
Og forsøge at komme de spørgsmål imøde jeg har en lysende motorlampe hvorfor det.
Og 10 forslag længere nede nå ja jeg har forresten blændet min egr af.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.
Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Jack-Ae86 skrev:Morten VJ skrev:Bay
Kom nu lige ind i kampen.
Jeg skriver efter hvor avanceret motorstyringen er,
og en 2 år gammel bil har ikke denne funktion,
Det kommer an på om det er en eu4 eller en eu3 norm at motoren er bygget til.
Ja helt klart at et egr system sviner, men efter 185.000 km så skal det være ekstremt svinet.
Min egen erfaring siger mig at biler med dyser der er ok, Ikke sviner så meget som dyser der er defekte.
Lige på nær fords diesel motore hehe... Fuck der er problemmer med egr ventiler... Det er lige meget om vi snakker nærmest ny motor eller mange km..
Ja tak.. Har set alt for mange "transkidter" der har tykkelag af sod i manifolden.. De behøver sku ikke at køre 100K km for at se sådan ud..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06