Side 2 af 3
: 22 feb 2007, 21:24
af klyfax
Chipping kan blive dyr, kender ikke noget til BMW, så ved ikke hvad det koster.
Hvis du for den turbo gratis, selv kan bygge manifold og flange, uden at det koster dig en krone, så havde jeg ikke tøvet med at bygge den turbo på, det værste der kan ske er at du ikke kan puste den op, og så må du jo bare skære flangerne af og svejse andre på hvis du skifter turbo.
Meeeen for 5k kan du komme langt hvis du kan lave alt ting selv, hvilken det lyder til.
: 22 feb 2007, 21:43
af tyson2
jeg tror sgu jeg gør det, så må det bære eller briste.
nu jeg har gang i tråden har jeg da lige et spørgsmål til.
Hvad gør jeg med krumtaps udluftningen? har hørt om noget med en plasticflaske, men hvordan fungerer det. skal slangen fra ventil dækslet bare ned i en flaske og så et hul i siden på flasken?
desuden hvis jeg gør det tror jeg der kommer problemer. for hvis man skruer oliepåfyldningsdækslet af en bmw m20 motor går den helt sindsygt ringe, og ville det ikke svare lidt til det samme med den udluftning?
: 22 feb 2007, 21:48
af tyson2
og hvad tror du en chipning koster? bare sådan cirka. motorstyringen er en motronic 1.3 ikke noget specielt ved den. den er da vist ganske almindelig.
: 22 feb 2007, 22:01
af Zorak
En af mine kolleger har en Bmw e34 (mener jeg den hedder) M3 med 3.2 motor.. Han skulle betale ca 6000 kr for en justering af den org motorstyring.. Det blev gjordt af nogen i jylland, kan ikke huske navn.. Men det er nok deromkring så...
Og vedr. krumtapsudluftning så spurgte jeg ham hvad jeg skulle gøre på min gamle ford og han sagde at jeg bare kunne lade den gå ud i det fri.. Mon ikke det er fint nok på sådan en bmw?
Hilsen
Jesper Andersen
: 22 feb 2007, 22:03
af tyson2
hvis det virker er det fint nok. men jeg tror der vil sprøjte olie ud af slangen, og det går ikke, men har aldrig rodet med trykladning så aner det virkelig ikke.
: 22 feb 2007, 22:21
af ae86
Zorak skrev:En af mine kolleger har en Bmw e34 (mener jeg den hedder) M3 med 3.2 motor.. Han skulle betale ca 6000 kr for en justering af den org motorstyring.. Det blev gjordt af nogen i jylland, kan ikke huske navn.. Men det er nok deromkring så...
Og vedr. krumtapsudluftning så spurgte jeg ham hvad jeg skulle gøre på min gamle ford og han sagde at jeg bare kunne lade den gå ud i det fri.. Mon ikke det er fint nok på sådan en bmw?
Hilsen
Jesper Andersen
Mener at have hørt at M3 styreboksen køre med et mega detaljeret map (rigtig mange bins) om det skulle gøre det dyre at chippe den frem for en std bmw rytmebox aner jeg ikke
: 22 feb 2007, 22:26
af klyfax
Med hensyn til krumtaps udlufting smider du den bare ned i en ½ liter flaske. Bare der kan fare luft ud igen, så der ikke kommer tryk så behøves du ikke at bore i flasken...
: 23 feb 2007, 09:20
af grydesvamp
rh motorsport har leget en del med bmw og prisen synes jeg at have hørt fra 6k og op..
: 23 feb 2007, 13:32
af tyson2
6000.- det var sgu da en slat. så er det vel billigere at prøve med noget MS styring. men det kan jeg sgu sikkert ikke få til at virke. har prøvet og læse lidt i motorstyringsforummet, og det er da til at få hovedpine af af alle de ting man skal have tjek på såå. men 6000 er helt sikkert mere end jeg er klar til at betale for en chipning.
bilen det skal installeres på er godkent med turbo, og der sidder en ekstra styrebok man kan se har været åbnet, så måske det kunne være den var chippet ind med senere tænding og med benz. men det kan man vel ikke vide uden og smække en blandingsmåler på lytte efter tændingsbanken også bare køre en tur.
: 23 feb 2007, 13:43
af tyson2
4800.- vil RH motorsport have, jeg synes sgu det er for dyrt. de sætter 4 timer af til det. plus det koster lidt at bruge rullefeltet og så lige en chip. det er nogle dyre timer de holder sig hvis det skal gå op.