Side 2 af 2
: 06 feb 2007, 18:57
af uno
meningen er at bygge selve motoren så den kan holde til et sted mellem 450-500...skal være daglig kører derfor lød strokeren lokkende. Men syntes bare det giver en meget høj stempel hastighed vis den skal rotere med små 8000....
hvad er slaglængde og omd. på integraen??
: 06 feb 2007, 19:14
af Brian-HKD
Slaglægden er 87,2 og begrænseren er 8700 rpm.
Jeg har begrænser på 9000 rpm på min, da det passer med at den løber 3. gear ud på 201m der, men normalt drejer jeg den kun til 8500 rpm.
: 06 feb 2007, 21:33
af Slavteren
kan da lige sparke ind at ls-vtec ombygningen (b20 blok med v-tec topstykke) har en lille smule længere slaglængde end brians b18, og de holder da også... det er bla den ombygning der ligger i den blå crx med mener det er 260 sugehk..
: 07 feb 2007, 15:23
af uno
efter lidt studier rundt om på nettet ligger det ret fast at det ikke bliver en stroker løsning.
der er for mange bagsider ved medaljen
1: kritisk stempelhastighed ved std. rpm (7500)
2: dårligt plejlstang/slaglængde forhold
3: det koster en afbalancerings aksel
der er kun 1 fordel at der er tryk ca 500rpm før
Tilgengæld rammer den jo så også 25 m/s 1000rpm før så der burde være tæt på at være samme brugbare område.
Hvis jeg skal tælle point mellem dem bliver det nok 3 3/4 til 88mm
1 1/4 til 100mm
-det er ikke planen at den skal køre rundt med kritisk stempelhastighed men der er bare så meget mere at give af på 88mm slag