Montering af forrør på Kina T4 turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#11 Indlæg af Bror Fusk »

nu snakker han jo også om traktortræk i samme indlæg og der er ladetryk på 10-15 bar ikke så unormalt og så er det måske lidt mere indlysende hvorfor der nogle gange er noget der "himler"
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Det er klart at turboladere med 270graders aksiallejer aldrigt ville holde i traktortræk. De kan splitte 360graders lejer som ingenting, så et 270 har ikke mange chancer.

De fleste kinalader bruger netop 270graders lejer.

Hvis ladetrykket ellers er moderat(hold dig til garretts max tryk for tilsvarende størrelse lader) så er det typiskt ret problemfrit.

Iøvrigt passer visse af kinaladerne stumper med garrett....
Men der er også nogle af dem der er så tilpas langt fra std at det er "smid-væk-hvis-den-ikke-duer"

Som altid:
Hvis man ser sig for, tænker sig om, og bestemmer sig for hvor stor chance man vil tage, så bliver man meget sjældent snydt.

Men hvis man tror man kan stole blindt på opgivelser, osv. SÅ bliver man snydt.

Iøvrigt bliver de fleste ladere ødelagt fordi folk nosser i det.....;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#13 Indlæg af uno »

Bror Fusk skrev:nu snakker han jo også om traktortræk i samme indlæg og der er ladetryk på 10-15 bar ikke så unormalt og så er det måske lidt mere indlysende hvorfor der nogle gange er noget der "himler"


Jeg tror kun træktortræk bliver nævnt med henvisning til holset... holset er dem der kører suverent flest traktorer med.. -indenfor "standart"

der er det "kun" almindeligt med 4-6bar ...-enkelte 6+

-efter hvad de fortæller
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:Det er klart at turboladere med 270graders aksiallejer aldrigt ville holde i traktortræk. De kan splitte 360graders lejer som ingenting, så et 270 har ikke mange chancer.

De fleste kinalader bruger netop 270graders lejer.

Hvis ladetrykket ellers er moderat(hold dig til garretts max tryk for tilsvarende størrelse lader) så er det typiskt ret problemfrit.

Iøvrigt passer visse af kinaladerne stumper med garrett....
Men der er også nogle af dem der er så tilpas langt fra std at det er "smid-væk-hvis-den-ikke-duer"

Som altid:
Hvis man ser sig for, tænker sig om, og bestemmer sig for hvor stor chance man vil tage, så bliver man meget sjældent snydt.

Men hvis man tror man kan stole blindt på opgivelser, osv. SÅ bliver man snydt.

Iøvrigt bliver de fleste ladere ødelagt fordi folk nosser i det.....;-)


De laver begge modeller, så skal man køre med en del tryk, bestiller man elvfølgelig med 360 grader lejer...
Alle KKK(kopi) er dog med 360 graders lejer..
De super T70 jeg har set, er også...
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

quote]

De laver begge modeller, så skal man køre med en del tryk, bestiller man elvfølgelig med 360 grader lejer...
Alle KKK(kopi) er dog med 360 graders lejer..
De super T70 jeg har set, er også...
MVh Finn[/quote]

Hmm....De T70 har har set er ihvertfald IKKE med 360....

lqs havde sådan en på sierraen. Den havde udviklet 2,5mm endeslør tilsidst fordi det 270graders leje der sad i den var kollapset totalt efter at være voldtaget med +2x det max tryk den egentligt var lavet til. Den lavede dog stadigt en hel del effekt;-)

Tror 360grader er sjældent på T70!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:quote]

De laver begge modeller, så skal man køre med en del tryk, bestiller man elvfølgelig med 360 grader lejer...
Alle KKK(kopi) er dog med 360 graders lejer..
De super T70 jeg har set, er også...
MVh Finn


Hmm....De T70 har har set er ihvertfald IKKE med 360....

lqs havde sådan en på sierraen. Den havde udviklet 2,5mm endeslør tilsidst fordi det 270graders leje der sad i den var kollapset totalt efter at være voldtaget med +2x det max tryk den egentligt var lavet til. Den lavede dog stadigt en hel del effekt;-)

Tror 360grader er sjældent på T70![/quote]

Sikkert meget forskelligt alt efter hvor man køber dem.
Der er mange der laver de T70...
Som sagt dem jeg har set er med det, og sælger oplyser kun 2,3 bar max til dem med 360, og mener det er 1,1-1,2 uden...
Der er i det hele taget ikke mange turbo'er der holder til ret meget over 2 bar..
En kammarats GT35R(orginal garret) har squ også fået endeslør efter 2+ bar...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#17 Indlæg af zoolander »

hej drenge, jeg har selv kørt ned en sådan turbo fra xs power, ( købt ved turbomotor.dk) den fungerede fint, og jeg lavede bare nogle gevind i turboen og satte nogle bolte i, det var tæt nok, bare det rør som går ind over er helt tæt.. 8)
Besvar