Hvilke tændrør ska bruges på turbomotor`?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

NaDiT skrev:Okay, nej jeg køre ik med Mf2, køre kun med extern benzintryksregulator og pumpe. samt blandingsmåler til at holde øje med det. Mf2 har jeg liggende, men er ik helt vups på det med montering af det, plus at der ska bores i manifoldet.. :S
Men prøver hvertfald det med rørende


Det skader ikke at prøve :)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Kører du på 95, hvis ja, det kan sagtens være problemmet..
Hvordan ser blanding ud der hvor den tændingsbanker..
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#13 Indlæg af NaDiT »

Jeg køre på 95 ja, men har enkelte gange prøvet med noget octan boost, umiddelbart har det ik hjulpet noget, har aldrig prøvet shells vpower, 97. måske det virker.

banken kommer lige når turboen for ladetryk, altså er blandingen rimligt derop af mod fed.. det er en mf2 blaningsmåler, og det er den sidste grønne diode der lyser inden de røde.. (ved ik så meget om lambda tallene)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Er ret sikker på noget 98 oktan ville afhjælpe problemmet.
Har du checket tænding ?
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#15 Indlæg af NaDiT »

det vil jeg så prøve, tanken er tom nu, så fylder noget 98 på, og prøver at ændre afstanden på tændrørende i morgen..

hva kan jeg ellers tjekke ved tændingen? den står std. 10G før top med lus på t1 og te1
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

Tror faktisk nok vi trak den 2-3 grader tilbage da vi monterede sidste gang, men prøv det med 98 først
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#17 Indlæg af NaDiT »

okay, det prøver jeg. du ska ha mange tak for tålmodigheden og hjælpen.. :)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#18 Indlæg af Runesm »

Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#19 Indlæg af Jesper H »

Runesm skrev:Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?


Han skriver han ikke køre med MF2.
Styreboksen kan snydes med en FCD, den koster 200 kr. ved www.turbomotor.dk (eller 1000 kr. hvis der skal stå HKS på den)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#20 Indlæg af klyfax »

Runesm skrev:Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?


Har en kammerat der satte turbo på en 1.3'er.

4 dyser, FCD, turbo, manifold, rør, ic og 2 toppakninger. 120 hk og 150 nm, standard 75 hk. Og den har fået 20000 km TÆSK, og den køre stadige.
Og det er faktisk lettere på nogle 2.0'er.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar