Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
NaDiT skrev:
Okay, nej jeg køre ik med Mf2, køre kun med extern benzintryksregulator og pumpe. samt blandingsmåler til at holde øje med det. Mf2 har jeg liggende, men er ik helt vups på det med montering af det, plus at der ska bores i manifoldet.. :S
Men prøver hvertfald det med rørende


Det skader ikke at prøve :)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kører du på 95, hvis ja, det kan sagtens være problemmet..
Hvordan ser blanding ud der hvor den tændingsbanker..
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:21 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
Jeg køre på 95 ja, men har enkelte gange prøvet med noget octan boost, umiddelbart har det ik hjulpet noget, har aldrig prøvet shells vpower, 97. måske det virker.

banken kommer lige når turboen for ladetryk, altså er blandingen rimligt derop af mod fed.. det er en mf2 blaningsmåler, og det er den sidste grønne diode der lyser inden de røde.. (ved ik så meget om lambda tallene)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er ret sikker på noget 98 oktan ville afhjælpe problemmet.
Har du checket tænding ?
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:41 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
det vil jeg så prøve, tanken er tom nu, så fylder noget 98 på, og prøver at ændre afstanden på tændrørende i morgen..

hva kan jeg ellers tjekke ved tændingen? den står std. 10G før top med lus på t1 og te1


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror faktisk nok vi trak den 2-3 grader tilbage da vi monterede sidste gang, men prøv det med 98 først
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:58 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
okay, det prøver jeg. du ska ha mange tak for tålmodigheden og hjælpen.. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 21:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 22:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Runesm skrev:
Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?


Han skriver han ikke køre med MF2.
Styreboksen kan snydes med en FCD, den koster 200 kr. ved www.turbomotor.dk (eller 1000 kr. hvis der skal stå HKS på den)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2007, 10:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Runesm skrev:
Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?


Har en kammerat der satte turbo på en 1.3'er.

4 dyser, FCD, turbo, manifold, rør, ic og 2 toppakninger. 120 hk og 150 nm, standard 75 hk. Og den har fået 20000 km TÆSK, og den køre stadige.
Og det er faktisk lettere på nogle 2.0'er.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team