Hjælp mig lige ved i kan

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#11 Indlæg af Excess »

Nissan 200sx passer ikke manifold med din, ihvertfald ikke sr20det.
Den motor du har er en Ga16de eller ga16ds sikkert. Grunden til du kan tro det er at nogle af de amerikanske modeller af 200sx er lavet med ga16xx motoren og derfor kunne man umidelbart godt tro det :) Men Manifolderne passer ikke fra sr20det til til ga16xx. Jeg er igang med samme projekt, medmindre jeg skifter bil. Det du skal gøre er selvfølgelig sænke kompressionen som du selv er inde på, tykkere pakning eller få drejet noget af dine stempler. konvtere til indsprøjtning hvis du har Ga16ds motoren. finde en motorstyring som fx Megasquirt da det er en meget vigtig ting at kunne hente hjælp hurtigt og det kan du herinde. udover det skal du finde dig en turbo og nogle dyser, du skal have lavet et udstødningsystem fra turbo og ud i 2.5-3". hvis du selv kan lave det meste kan du nok gøre det for 15-20.000kr. Det er alt det her du skal lave fpr at ramme de 200hk. hvis mindre kan gøre det er der selvfølgelig ting du ikke beøver at optmere. hvilken bil skal den i?

Mvh Jon Danielsen
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#12 Indlæg af klyfax »

2.5-3", er det ikke lige i overkanten for 200 hk?

Hvis det er til gaden ville jeg tage 2" udstødning, og til race 2.5". Med 2 tomme for du lidt dæmpning i forhold til 2.5". Med 3" lyder det som om der er tordenvejr bag bilen.

Men ellers har han fat i det hele ham excess.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Hvorfor sænke kompressionforholdet?

Er det tårnhøjt oprindeligt, eller? Hvad er det?

Har før trykladet motor med over 10:1 i kompfh....med godt resultat.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#14 Indlæg af klyfax »

Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#15 Indlæg af mh »

klyfax skrev:Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


hvorfor skulle det ikke lige være det hvis tænding og benzin passer...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

#16 Indlæg af bjarkeherning »

hej
jamen den er født med insp
det er til en nissan sunny gti 16v tvincam
ved sku ikk hva den kører med af komp
men havde da regnet med at den fra cadet manifold passer er der noget der ved det ?
så ved ikk rigtig hvor meget der skal drejer af stempler
hva angår toppakning så regner jeg med at købe en ståltoppakning
og evt en stærkere kobling hvis det er nødvendigt
den har jo 125 hk standart
tror i kobling kan holde til det
og evt trækaksler
det er et lavbugdet projekt da jeg jo er lærling
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#17 Indlæg af klyfax »

tinasmartin skrev:
klyfax skrev:Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


hvorfor skulle det ikke lige være det hvis tænding og benzin passer...


Fordi det giver mere varme udvikling.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

#18 Indlæg af bjarkeherning »

hejsa
har lige læst på nettet
jep jeg google det sku !!!
den kører med 10.0:1 i komp så der skal tages lidt af mine stempler
man er der nogen der kan sige hvor meget kan se grydesvampen har haft det oppe og vende
og evt et billede af om det er forskelligt fra stempel 1 til 4
håber i kan hjælpe mig
vil have turbo
kan du hjælpe ?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#19 Indlæg af lqs »

har lavet et turboanlæg på motor med 11.5-1 i komp. kørte som en drøm!!! prøv at kig lidt på hvad VW/AUDIs 20v motorer kører med standard. eller den motor AUDI har vundet LE MAN med 6 gange..... vi skriver altså 2007 nu. ingen grund til at ødelægge en motors egenskaber som NA, blot for at lave et par hundrede turbo heste ud af 1,6liter 16v motor. MVH. søren
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#20 Indlæg af mh »

lqs skrev:ingen grund til at ødelægge en motors egenskaber som NA, blot for at lave et par hundrede turbo heste ud af 1,6liter 16v motor. MVH. søren


NEMLIG!
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar