valg af turbo til 3,0 12v (cih)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#11 Indlæg af Bay »

Der er en tysker som har lavet 600 hk på sådan en 3.0 maskine :shock: med en kæmpe kompressor monteret. Så 300 hk skulle da snildt være muligt. :tooth:

Motoren sad monteret i en Kadett C stationcar og bilen var vist med til DHB et år som showcar.

Kunne da lige prøve at se om jeg kan finde et link på google eller noget...
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#12 Indlæg af Danielsito »

bay skrev:Der er en tysker som har lavet 600 hk på sådan en 3.0 maskine :shock: med en kæmpe kompressor monteret. Så 300 hk skulle da snildt være muligt. :tooth:

Motoren sad monteret i en Kadett C stationcar og bilen var vist med til DHB et år som showcar.

Kunne da lige prøve at se om jeg kan finde et link på google eller noget...

Han hedder vist Ronald Seifert.
Da han kørte til DHB havde han ikke engang monteret intercooler!
Jeg mener han kører 10'er tider på q-mile! :rock:

Edit: Søgte på "Ronald Seifert" på google: http://www.car-agentur.de/html/body_rstuning_ronald_seifert.html

Billede
...Daniel Slater :mrgreen:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

den motor er på 3.6liter... ret vilde knaster og godt topstykke. mener det er 286hk NA. da han kørte i PADBORG var der nok ikke mere end 450 hk ca. den er nu rullet til over 600hk med over et kilo tryk. han bor i SPANIEN nu så det bliver ikke så meget ræs her i nordeuropa mere. MVH. søren
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#14 Indlæg af Danielsito »

lqs skrev:den motor er på 3.6liter...


Den er nu på 3,9 liter. :wink:
...Daniel Slater :mrgreen:
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#15 Indlæg af Damborg »

ascona B (steffen) skrev:det største problem pladsen... jamen jeg ville gerne op og ligge i 300-350hk..
ja de turbo'er interessante da jeg kan få dem til en god pris..
helder mest til denneGT2871RS 43mm

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator
Ca. 420 hk


For at mindske dine bekymringer om pladsen til din turbo..!
Hvis du ikke har overvejet det kunne du samle forrør fra dit originale udstødnings manifold(folde) føre under motoren og op i venstre side af motorrummet. Her kan ud så få turboen op og sidde i topdækselhøjde og så har du alt den plads du skal bruge..
Bare sørg for at få godt styr på div kabler så de ikke smelter..! :grin:
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#16 Indlæg af Slavteren »

på den anden side giver en turbo i stedet for 2 mere plads på kasse krediten.. :wink:

og nu vi er komet om på side 2, var der nogle der kunne læse det map?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

jo den kan bruges. den kommer til at trække som en hest... nede fra! MVH. søren PS der er forskel på hesteracer....
ascona B (steffen)
Medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: maribo
Kontakt:

#18 Indlæg af ascona B (steffen) »

Damborg skrev:
ascona B (steffen) skrev:det største problem pladsen... jamen jeg ville gerne op og ligge i 300-350hk..
ja de turbo'er interessante da jeg kan få dem til en god pris..
helder mest til denneGT2871RS 43mm

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator
Ca. 420 hk


For at mindske dine bekymringer om pladsen til din turbo..!
Hvis du ikke har overvejet det kunne du samle forrør fra dit originale udstødnings manifold(folde) føre under motoren og op i venstre side af motorrummet. Her kan ud så få turboen op og sidde i topdækselhøjde og så har du alt den plads du skal bruge..
Bare sørg for at få godt styr på div kabler så de ikke smelter..! :grin:


der er nok plads til en mølle, men 2 ville nok kræve lidt krativtet.. men vil helst have en....

lqs: hva ville du anbefale af turbo som skulle kunne lave lade tryk fra 2500-2700 rpm og ud til 6000rpm... bil'en skal tros alt køre til hverdag om sommeren...
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#19 Indlæg af lqs »

ville måske slet ikke anbefale en der gav fuldt tryk så langt nede fra! masser af moment meget langt nede.... brug for dyre dele! motoren har jo et godt moment i sig selv (NA). ville køre med en noget større lader med lavt tryk, så der bare blev mere i mellem og top rpm. hvad må det koste? ialt altså.... MVH. søren
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#20 Indlæg af Bay »

Jeg vil også lave sådan en vild opel engang :rock: :rock: :rock:

Er der ikke en side hvor man kan se lidt om bilens teknik? + billeder af motoren???
:reading:
Besvar