Side 2 af 3
: 27 dec 2006, 22:44
af klyfax
tinasmartin skrev:tror du skal bruge mere end det kære klyfax...
havde engang en sierra som knasgede lejer med 1200km mellemrum der snakkede turboDK om at der var for stort forskels tryk på tryk vs. udstødnings siden så akslen blev skubbet sidelæns og vi prøvede med 360graders lejer istedet det gav et par hundrede km mere men det kan være dette som de vil undgå ved ikke at have voldsomt overbelastning af lejerne sideværs fra h.daughbjergs side af.... (eller fra turboladerns fabrikant af)...
Tror ikke der skal mere til at spole den på. Det kræver faktisk ikke så meget.
Hmm... Hvem har snakket om holdbarhed? Men nu det jo også en sierra

: 27 dec 2006, 22:51
af mh
klyfax skrev:Hmm... Hvem har snakket om holdbarhed? Men nu det jo også en sierra

hmm kan se det nok bare er mig der har misforstået tråden mente den gik på hvorfor en turbo var opgivet til max 2bars tryk

og om hans kunne klare det...
må desværre bedrøve dit toyboata hjerte med at det var en eftermonteret rotomaster turbo så den havde intet med ford at gøre...
: 28 dec 2006, 17:21
af klyfax
Hmm, turboer kan da også godt tåle mange bar. Bare modtrykket er højt i udst. siden. Det er ikke særligt effekt mæssigt korrekt men det for turboen til at holde.
Så de data der skrives om er altså kun vejledene i tilfælde af at man har bygget alt, så det er super lækkert.
Toyboata... Den måtte jeg lige tænke over, det er første gang jeg støder på den. Hehe den var sku meget god.
: 11 jan 2007, 19:53
af Ralle I
klyfax skrev:Toyboata... Den måtte jeg lige tænke over, det er første gang jeg støder på den. Hehe den var sku meget god.
Ser du aldrig Topgear?
Kunne desværre ikke finde bedre billeder...

: 11 jan 2007, 20:13
af HenrikGM
klyfax skrev:Hmm, turboer kan da også godt tåle mange bar. Bare modtrykket er højt i udst. siden. Det er ikke særligt effekt mæssigt korrekt men det for turboen til at holde.
Så de data der skrives om er altså kun vejledene i tilfælde af at man har bygget alt, så det er super lækkert.
.
Hvad er det så der sker når der bliver skiftet gear?
(det er et vejledende spørgsmål, ikke sarkasme)
: 11 jan 2007, 21:10
af klyfax
HenrikGM skrev:klyfax skrev:Hmm, turboer kan da også godt tåle mange bar. Bare modtrykket er højt i udst. siden. Det er ikke særligt effekt mæssigt korrekt men det for turboen til at holde.
Så de data der skrives om er altså kun vejledene i tilfælde af at man har bygget alt, så det er super lækkert.
.
Hvad er det så der sker når der bliver skiftet gear?
(det er et vejledende spørgsmål, ikke sarkasme)
Så kommer forsvinder trykket på kompressor siden, kort efter forsvinder trykket på turbine siden, det er en meget stor belastning, men meget kort varig. Det skal jo ikke mere end 4-5 omgange så er der vakum i indsugnings manifolden, og så er der ikke noget stort tryk på turbine siden.
Men kender jeg dig, så var der noget du ville af med, siden du stille dette spørgsmål... Så kom med det, og så må vi jo se om jeg ændre mening.
Skal dog lige siges, at jeg ikke har læst om dette, kan ikke finde nogle tekniske beviser, dette er kun taget fra min hjerne som mener at dette er logisk.
: 11 jan 2007, 21:11
af mh
Ralle I skrev:klyfax skrev:Toyboata... Den måtte jeg lige tænke over, det er første gang jeg støder på den. Hehe den var sku meget god.
Ser du aldrig Topgear?
Kunne desværre ikke finde bedre billeder...

nemli rall....
: 11 jan 2007, 21:11
af klyfax
Ralle I skrev:klyfax skrev:Toyboata... Den måtte jeg lige tænke over, det er første gang jeg støder på den. Hehe den var sku meget god.
Ser du aldrig Topgear?
Kunne desværre ikke finde bedre billeder...

HAHAHAHAHAHAHA, nej det gør jeg ikke, jeg kan ikke tage det. Men den er fandme da fin den kære hilux...
: 11 jan 2007, 21:29
af mh
så skal jeg da gerne hjælpe
Topgear Grinern
: 11 jan 2007, 22:32
af klyfax
HAHAHAHAHAHA, er den fuldstændig standard ud over bund pladen? Eller er der flamingo mellem pladen og bilen?