Side 2 af 2
: 23 dec 2006, 16:22
af Mads B (dk)
HenrikGM skrev:Mads B 405 2.0 skrev:[Jeg har en walbro gss341, som ifølge den sidste tabel i sidste link levere 257L ved 40psi... ikke at det har den store betydning da jeg aldrig for brug for den mængde benzin
jeg mener jeg gav ca 1000kr for den
rch
40psi er jo ikke ret meget i denne sammenhæng. Hvad tryk skal du faktisk bruge?
Ved du hvordan walbro pumpen er lavet?
Boschpumperne er rulleelementpumper, så de "valser" bensinen ud. Nærmest en krydsning mellem en centrifugalpumpe og en displacementspumpe, der først stopper med at flowe når endten rpm på motoren falder(batterispænding) eller modtrykket er vildt nok til at løfte rulleelementerne fra yderringen i selve pumpen.
Er Walbro lign. opbygning?
jeg køre med 3bar +0.85bar ladetryk = 3.85bar = 55,8psi benzin tryk
Walbro ved 60psi = 223L/t. 70psi = 208L/t. 80psi = 174L/t
Bosch Ved 60 psi = 195L/t. 70psi = 189L/t. 80psi = 179L/t
jeg aner ikke hvordan der er opbygget.... men den passer lige direkte i min tank, den er billig, man kan købe den flere 100 steder, og den giver nok benzin til flere hk end jeg nogensinden får.
Hvorfor er du så glad ved bosch pumperne ? ikke at der noget galt med bosch pumperne
Det eneste jeg kan se der er med Walbro'en(gss341) er at det er "falsk" vare betegnelse at kalde den 255lph, men det er stadig en gad pumpe!

: 23 dec 2006, 17:13
af Havneren
Jeg har testet nogle pumper - Det har alle været Bosch.
Ingen af dem har levet op til noget nær det de blev solgt for. Faktisk var en af pumperne så langt ved sidet af at jeg ikke engang kunne få den til at flow den mængde i fri luft som de havde lovet ved 5 bar.
Simpelthen løgnagtige oplysninger fra anerkendte firmaer her fra DK... Senere har jeg så fundet mere korrekte oplysninger på pumperne direkte fra Bosch selv. Men jeg er deraf blevet meget skeptisk overfor de oplysninger som forhandlerne giver. Tag nu ikke alle oplysninger for gode vare når i handler pumper...
Med hensyn til Walbro pumpen - Den er af fysisk noget mindre størrelse end Bosch pumperne. Det behøver ikke sige så meget, men det KAN det måske gøre. Jeg har set opgivelserne på dem flere steder og har altid været skeptisk... Det kunne være rigtigt sjovt, hvis en gad måle den. Det er RIGTIG nemt at gøre og tager kun 20 min fra start til slut...
V/h Chr
: 23 dec 2006, 17:16
af HenrikGM
Mads B 405 2.0 skrev:[Hvorfor er du så glad ved bosch pumperne ? ikke at der noget galt med bosch pumperne

Det eneste jeg kan se der er med Walbro'en(gss341) er at det er "falsk" vare betegnelse at kalde den 255lph, men det er stadig en gad pumpe!

Min skepsis går alene på at der rundt omkring slynges om sig med mere eller mindre fantastiske opgivelser på pumper dyser og alverdens grej.
Så når man kan købe en pumpe der er opgivet til xx liter/minut, men der ikke følger noget flowdiagram med på pumpen, så antager jeg pr. definition at opgivelsen er optimistisk, grænsende til løgn, eller blot falsk varebetegnelse.
Jeg er ikke specielt glad for bosch pumperne, men jeg kan se at de nok er dem der er tættest på at holde hvad de lover af ydelse, også i virkeligheden.
Walbro pumpen ser ud til at gøre en del tilfredse, men jeg ville nu gerne høre lidt nærmere om pumpen. Jeg kunne jo dog selv købe en og skille den af og se efter, afhængigt af hvor nysgerrig jeg bliver...

: 23 dec 2006, 17:18
af K-FINN
Ja de wallbro virker skam fint.Det er med metal tandhjul i, er bosch egenligt det ?
: 23 dec 2006, 17:27
af skassa
Der kører en impreza i Dk med lige omkring 600hk,
Der sidder en wallbro pumpe i
Jeg har lavet en der nu har kørt omkring 150kkm/400hk med sådan en pumpe,den virker altså,
Men larmer lidt, så hvis man har en rimelig lydløs bil,kan det være træls
/Skassa
: 25 dec 2006, 23:28
af flyby
Så hvis jeg vælger en gss341 så går jeg ikke galt i byen.
Jeg er ved at bygge en mk5 escort med en fiesta rs turbo motor som skulle give MAX 240 hk.
Jeg har lige læst mig til at benzin tryk skal være 50psi(3,4bar) og ladetryk 16 psi (1.1bar)