klyfax skrev:Det har været oppe at vende før, og alle de der regnemaskiner kan man IKKE bruge til noget som helst. Min motor, som skal lave ca. 220 hk, for 430 ml dyser. (Så er der til hvis man finder på at skrue den på i tryk) Dette er helt hen i skoven, det er ALT for lidt hvis man går efter disse regne maskiner. De sidder så på en standard supra turbo, som yder 230 hk STANDARD!
Har så prøvet www.injector.com ... Hvilken resutalt... 430 ml dyser kan kun række til 188 hk (BSFC på 0.7) og 220 hk (BSFC på 0.6). Personligt, hvis jeg ikke havde noget viden om det over hovedet, så ville jeg vælge de 188 hk, for så er jeg da på den sikre side. LOL, så skal jeg altså bruge 500 ml dyser til 220 hk.
Der findes tommelfinger regler, som hedder HK / Dyser * 4 ved sug, og 25% extra ved tryk. Som sagt det er en tommelfinger regel, men den bedste, efter hvad jeg har erfaret.
Men hvis jeg var dig, ville jeg nu mest stole på dem der køre med samme setup køre med af dyser. Hvis deres motor ikke er brændt, så gør din det nok heller ikke.
Kan du ikke uddybe den tommelfingerregel.
Da jeg får 220 hk/Bosch*4= 4 bananer Jeg må have misset noget
Aarosin skrev:Nu har jeg kigget lidt på den regnemaskine igen
Forced induction går jeg ud fra er trykladning?? Så BSFC er sat til 0,6
Engine HP er sat til 250
4 stk dyser
injector duty cycle sat til 0,8
Det gir 492,19
DVS 500ml dyser er ikke helt i skoven??
Daniel
jeg skulle da mene at 500cc dysser er RIGELIGT store til 250hk. var ved at tjekke min egen. den har std 191cc dysser og de kan klare ca 140hk.. men ifg den regne maskine så skulle jeg have 196cc dysser for at klare 120hk?? det ville jeg dog mene var et problem. derfor ændrede jeg bsfc til 0,4 i stedet og det gjorde så at jeg ikke har problemer med mine std dysser? jeg har også prøvet en std 1,8 T motor fra vw. den har (ret mig hvis jeg tager fejl) 150hk og 230cc dysser. regnemaskinen mener så at med bsfc sat til 0,6 at jeg skal bruge 295cc dysser. altså så smelter alle std 1,8 T motore stempler? eller er det fordi at den bruger hp på hjulene? kan bare ikke se hvordan man kan regne sådan noget ud så det kan bruges til dysseberegninger?
Hvad er den reele BSFC på din motor?
Hvad er den reelt BSFC på sådan en 2,0 16V motor?
V/h Chr
ved jeg ikke. men det gør du jo nok så?
hvad er bsfc?
men kan du så forklare hvorfor mine dysser er for små i forhold til den regnemaskine? min motor bliver jo helt nervøs? den smelter måske et stempel inden de 400000km
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Jeg ved min kammerat der kørte i Avensis med trykladet blacktop der lavede knap 300hk kørte med 600 ml dyser... - men den tager også en del flere omdr.
ja jeg undre mig stadig over de "vises" ord omkring dysse størrelser. en bekendt har 500cc dysser for at lave næsten 400hk. skulle mene at 440cc er store nok til 250hk
det er helt sjovt at de kan nå så meget effekt på så "små" dysser?
jeg selv skal have større dysser dog til et NA projekt. og jeg regner med at 230cc er rgeligt store. og snakker man med Vw folket er de store nok op til ca 200hk (230cc er std Vw 1,8T dysser) men kan dog ikke lige huske størrelsen på std cosworth dysserne. men det kan sikkert heller ikke lade sig gøre iflg den hj side. og når jeg plodtede mine egne dysser ind med de tal de anbefalede så er mine std dysser ikke store nok til std hk? og min har været 20hk over std hk.
men håber da at de "vise" vil komme ind over med en forklaring på hvorfor man skal bruge så store dysser. jeg skulle mene at de 335cc dysser er store nok. og til 350kr/stk er det ikke galt. men snak med feks NaaK trim han har handson erfaring med div motore og kan sikkert guide dig den rigtige vej.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS