Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 107 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2006, 20:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
klyfax skrev:
Det har været oppe at vende før, og alle de der regnemaskiner kan man IKKE bruge til noget som helst. Min motor, som skal lave ca. 220 hk, for 430 ml dyser. (Så er der til hvis man finder på at skrue den på i tryk) Dette er helt hen i skoven, det er ALT for lidt hvis man går efter disse regne maskiner. De sidder så på en standard supra turbo, som yder 230 hk STANDARD!

Har så prøvet www.injector.com ...
Hvilken resutalt... 430 ml dyser kan kun række til 188 hk (BSFC på 0.7) og 220 hk (BSFC på 0.6). Personligt, hvis jeg ikke havde noget viden om det over hovedet, så ville jeg vælge de 188 hk, for så er jeg da på den sikre side. LOL, så skal jeg altså bruge 500 ml dyser til 220 hk.

Der findes tommelfinger regler, som hedder HK / Dyser * 4 ved sug, og 25% extra ved tryk. Som sagt det er en tommelfinger regel, men den bedste, efter hvad jeg har erfaret.

Men hvis jeg var dig, ville jeg nu mest stole på dem der køre med samme setup køre med af dyser. Hvis deres motor ikke er brændt, så gør din det nok heller ikke.


Kan du ikke uddybe den tommelfingerregel.
Da jeg får 220 hk/Bosch*4= 4 bananer :?:
Jeg må have misset noget :?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ...
Indlæg: 22 dec 2006, 20:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Havneren skrev:
møffe skrev:
Aarosin skrev:
Nu har jeg kigget lidt på den regnemaskine igen :?

Forced induction går jeg ud fra er trykladning??
Så BSFC er sat til 0,6

Engine HP er sat til 250

4 stk dyser

injector duty cycle sat til 0,8

Det gir 492,19

DVS 500ml dyser er ikke helt i skoven??

Daniel


jeg skulle da mene at 500cc dysser er RIGELIGT store til 250hk. var ved at tjekke min egen. den har std 191cc dysser og de kan klare ca 140hk.. men ifg den regne maskine så skulle jeg have 196cc dysser for at klare 120hk?? det ville jeg dog mene var et problem. derfor ændrede jeg bsfc til 0,4 i stedet og det gjorde så at jeg ikke har problemer med mine std dysser? jeg har også prøvet en std 1,8 T motor fra vw. den har (ret mig hvis jeg tager fejl) 150hk og 230cc dysser. regnemaskinen mener så at med bsfc sat til 0,6 at jeg skal bruge 295cc dysser. altså så smelter alle std 1,8 T motore stempler? eller er det fordi at den bruger hp på hjulene? kan bare ikke se hvordan man kan regne sådan noget ud så det kan bruges til dysseberegninger?



Hvad er den reele BSFC på din motor?

Hvad er den reelt BSFC på sådan en 2,0 16V motor?

V/h Chr


ved jeg ikke. men det gør du jo nok så?

hvad er bsfc?

men kan du så forklare hvorfor mine dysser er for små i forhold til den regnemaskine? min motor bliver jo helt nervøs? den smelter måske et stempel inden de 400000km

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 22 dec 2006, 20:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Nu vi er i gang med dyserne, hvad skal man så vælge?

Høj eller lav ohm??

Det er en Opel motor, men der skal monteres MS til at styre den..

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2006, 21:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
flere og flere anbefaler højohm. :reading:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2006, 21:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Høj Ohms da det ikke kræver nogle ekstra komponenter, og eller Forsøg med indstillingerne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 22 dec 2006, 21:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Dvs. disse er dem jeg skal bruge??

http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=42

440 ml højohms

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2006, 21:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja hvis det er størrelsen du vil have så er prisen jo meget fin.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 22 dec 2006, 21:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kan næsten læse på dit svar at du mener de er for store??

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 dec 2006, 21:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
Jeg ved min kammerat der kørte i Avensis med trykladet blacktop der lavede knap 300hk kørte med 600 ml dyser... - men den tager også en del flere omdr.

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2006, 21:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja jeg undre mig stadig over de "vises" ord omkring dysse størrelser. en bekendt har 500cc dysser for at lave næsten 400hk. skulle mene at 440cc er store nok til 250hk

feks hvis du kikker på http://webshop.nordicturbo.dk/default.a ... c5f28d19ed

det er helt sjovt at de kan nå så meget effekt på så "små" dysser?

jeg selv skal have større dysser dog til et NA projekt. og jeg regner med at 230cc er rgeligt store. og snakker man med Vw folket er de store nok op til ca 200hk (230cc er std Vw 1,8T dysser) men kan dog ikke lige huske størrelsen på std cosworth dysserne. men det kan sikkert heller ikke lade sig gøre iflg den hj side. og når jeg plodtede mine egne dysser ind med de tal de anbefalede så er mine std dysser ikke store nok til std hk? og min har været 20hk over std hk.

men håber da at de "vise" vil komme ind over med en forklaring på hvorfor man skal bruge så store dysser. jeg skulle mene at de 335cc dysser er store nok. og til 350kr/stk er det ikke galt. men snak med feks NaaK trim han har handson erfaring med div motore og kan sikkert guide dig den rigtige vej.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 107 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team