Side 2 af 2
: 19 nov 2006, 13:32
af JPP
klyfax skrev:Der vil jeg godt nok give morten ret. Du siger bare at der er smidt turbostempler i, færdig arbejde...
Ideen er god. Man står godt over for importøren i forhold til godkendelspapirer af emission. MEN T&S anser som udgangspunkt skift af stempler som konstruktiv ændring, og vurderer ud fra en hedsvurdering. Og den hedder jo turbo her.
Det kan dog hurtig undersøges. Hør først om importøren ændrer mening og om emissionspapirene kan laves med de stempler. Hvis ja og de vælger at påføre stemplerne i godkendelsen, så er du næsten nød til lave en ny forspørgsel til t&s hvis det skal være efter bogen. Er du heldig at få godkendespapirene uden anførsel af stemplerne, så ville jeg bare køre i synshallen.
: 20 nov 2006, 19:48
af Runesm
Jeg tror måske jeg har fundet ud af hvordan jeg skal få den synet.
Jeg skruer den ned på GLT (0,4 bar), og siger det er standardstempler. Derudover piller jeg ic og blow-off af, og så skal jeg lige ha kringlet noget med en ekstra dæmper. Men så bør den fanme smutte lige igennem syn ?
: 21 nov 2006, 00:34
af wbx manden
Er motoren præcis 2000 ccm?
Hvad dato er den inregistreret 1. gang ?
Ellers smid en kat på, så er der ingen krav om dokumenter og skidt

: 21 nov 2006, 16:44
af Runesm
Arh, tror nok den er 1985cm3
Men kan jeg godt "bare" smide en kat på? Jeg har jo ikke lambda-regulering, ville det ikke ende med at give en for varm eller kold kat hvis jeg ikke får den rigtige blanding?
: 22 nov 2006, 19:02
af Havneren
Nej det kan du ikke....
Den skal vær reguleret med en sonde.
Ikke nok med så skal bilen faktisk være født med katten, men jeg har da kendskab til eksempler på biler, som er blevet syntes med eftermonteret (stadig med sonde).
V/h Chr
: 22 nov 2006, 21:33
af Slavteren
skal bilen være født med kat i dk? for rigtig mange sidst firser biler har jo kat i staterne f. eks...
: 23 nov 2006, 20:21
af Runesm
Nå, men så må jeg jo bare gå til en tilfældig synshal på 0,4bars glt, uden intercooler og blow off og med en mellempotte i 2" så den slet intet siger, og så håbe på han ikke har noget at indvende på min 85'er.
: 24 nov 2006, 12:43
af Havneren
Slavteren skrev:skal bilen være født med kat i dk? for rigtig mange sidst firser biler har jo kat i staterne f. eks...
Import biler er slet ingen dårlig ting

: 24 nov 2006, 23:08
af Slavteren
hehe, nice...

: 29 nov 2006, 22:41
af RSV
Hej Rune
Hvis din saab er "opgraderet" til en anden model saab dvs en med turbo og du har bygget din motor op med den samme indsprøjtning osv kan du henvise til den pågældende model, er modellen af samme årgang eller nyere så er der ingen problemer og bilinspektionen vil syne den, bedst er det i dette tilfælde hvis du kan få fat i typegodkendelsen