Øhh hvis du regner med at få mere end 250hk ud af den udst manifold bliver du nok skuffet.
Udst manifolder til en turbomotor er MINDST lige så krævende som til en turbomotor Så du skal nok finde en der er med 4 seperate rør hend til collectoren istedet for den der
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Man bliver nogle gange temmeligt overrasket over effekter på "håbløse" manifolde. 250hk er måske slet ikke urealistisk på den viste manifold.
Daniel; forestil dig at de enkelte rør varierer 2mm i længde. Hvor skal den længde blive af? Det skal man have gennemtænkt. Den viste manifold har ikke mange chancer for udvidelse.
Lidt samme princip med jernbaneskinner en varm sommerdag. De slår sig om sommeren hvis de ikke kan udvide sig. Varmeudvidelseskræfter er ganske enorme, og kan nemt knække et rustfrit rør, hvis røret ikke har plads til at bevæge sig.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Man bliver nogle gange temmeligt overrasket over effekter på "håbløse" manifolde. 250hk er måske slet ikke urealistisk på den viste manifold.
Daniel; forestil dig at de enkelte rør varierer 2mm i længde. Hvor skal den længde blive af? Det skal man have gennemtænkt. Den viste manifold har ikke mange chancer for udvidelse.
Lidt samme princip med jernbaneskinner en varm sommerdag. De slår sig om sommeren hvis de ikke kan udvide sig. Varmeudvidelseskræfter er ganske enorme, og kan nemt knække et rustfrit rør, hvis røret ikke har plads til at bevæge sig.
Er jeg godt klar over, det var nu mere en talemåde, har set eksempler på audi 1,8t som lavede 340hk med et manifold næsten magen til, dog lavede den næsten 60hk mere med samme tryk med en prof bygget manifold.
Blot for at komme med en pointe
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
HenrikGM skrev:Man bliver nogle gange temmeligt overrasket over effekter på "håbløse" manifolde. 250hk er måske slet ikke urealistisk på den viste manifold.
Daniel; forestil dig at de enkelte rør varierer 2mm i længde. Hvor skal den længde blive af? Det skal man have gennemtænkt. Den viste manifold har ikke mange chancer for udvidelse.
Lidt samme princip med jernbaneskinner en varm sommerdag. De slår sig om sommeren hvis de ikke kan udvide sig. Varmeudvidelseskræfter er ganske enorme, og kan nemt knække et rustfrit rør, hvis røret ikke har plads til at bevæge sig.
Det der var ikke dumt skrvet, varme kan gøre nogle dumme ting ved metal
Hvor tyk plade ville du bruge til den flange der gå rmod topstykket, er selv inde på noget 10-15mm.. Men kan godt være jeg er helt forkert på den, skal jo gerne kunne slibes et par gange..
Jeg har før lavet manifolde i 10mm sort. Hvis man tænker sig om, så er det fint muligt at lave en manifold på "fladjern" uden den skal slibes....
Men det forudsætter topstykket har et fornuftigt boltmønster, og manifolden svejses imens den er påboltet en meget tyk plade.(og afspændes inden den afmonteres!!!)
Mindre end 10mm ville jeg ikke bruge.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Jeg har før lavet manifolde i 10mm sort. Hvis man tænker sig om, så er det fint muligt at lave en manifold på "fladjern" uden den skal slibes....
Men det forudsætter topstykket har et fornuftigt boltmønster, og manifolden svejses imens den er påboltet en meget tyk plade.(og afspændes inden den afmonteres!!!)
Mindre end 10mm ville jeg ikke bruge.
Ok havde regnet med og bruge den blanktrukket "fladjern" uden de store glødeskaller..
Men tanken har været om man skulle lavde den i rustfri med det samme, men det er den baggas som holder mog tilbage da jeg ikke rigtig har brugt det før.. Men det kan vel læres