Hvad gør krumtapsudluftning?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#11 Indlæg af Slavteren »

åndeslangen over i en cola / øl eller whatever dåsa virker også.. :wink: man kan drikke mange grænse pils og bruge inden det har kostet det samme som en hks.. :tooth:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Runesm
Mester Medlem

#12 Indlæg af Runesm »

Da jeg satte brugte turbostempler i min brugte blok som var født med karburator, og så satte lidt tryk på, så på første prøvetur tog den og sprøjtede hele min forrude til med motorolie (fordi jeg kørte uden motorhjelm) gennem oliepåfyldningsrøret som gik lige ned i krumtapshuset.

Da jeg kørte karburator lukkede jeg bare åndeslangen, og den havde egentlig ikke behov for den heller. Men det havde min "nye" motor! Så en Evian vandflaske blev mast fast i den ene side af motorrummet, slangen blev ført derover og tapet fast i toppen, og så blev der skåret et stort hul i siden så den kunne ånde. Det var lige hvad den havde brug for ;)
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem

#13 Indlæg af tonnilerche »

Det lyder sgu skide fancy.

Et motorrum med Cocacola-flaske :D

Tror jeg får lavet en eller anden fancy beholder i rustfrit stål :P

Evt påmonteret plexiglas-låg så man ser hvad det faktisk er, og så jeg også ser om den er fuld eller hvad den er :P
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#14 Indlæg af duckstar »

Jeg kan huske Kiesas gamle røde Ford med gud-ved-hvor-meget-effekt, (400?) som havde en ½ liters coca cola plasticflaske som catchtank ;)
Vh. Anders
Besvar