Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528 Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
#11
Indlæg
af brunochristensen » 29 okt 2006, 00:43
er turboen ligeglad med det benzin?
Golf 4 GTI
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504 Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:
#12
Indlæg
af Brisse » 29 okt 2006, 01:02
nogen er - synes der før har været snak om noget med nogle pakninger der skulle skiftes? Ved dog ikke lige hvilke det specifikt er der var tale om.
Jeg ville stadig gå efter en draw-thru-løsning
Din turbo er måske dog lige i overkanten til den lille motor
- If it aint broken, I did'nt touch it...
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528 Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
#13
Indlæg
af brunochristensen » 29 okt 2006, 11:49
hvilken turbo skal man så ud og kigge efter?
Golf 4 GTI
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504 Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:
#14
Indlæg
af Brisse » 29 okt 2006, 11:58
lupo tdi eller noget endnu mindre.
Tror simpelthen ikke din motor kan drive den du har
- If it aint broken, I did'nt touch it...
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528 Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
#15
Indlæg
af brunochristensen » 29 okt 2006, 12:44
du har helt sikkert ret. men en fra en lupo er sikkert ret dyr og få fat i.
Golf 4 GTI
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504 Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:
#16
Indlæg
af Brisse » 29 okt 2006, 16:04
Det er den nok
Ved ikke hvad der ellers kører af små (meget små) motorer med turbo.
Synes engang der vat noget med en malkemaskine-kompressor nogen havde brugt som kompressor på en scooter. Måske det kunne bruges hvis det ikke lige skal være turbo
- If it aint broken, I did'nt touch it...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597 Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
#17
Indlæg
af mh » 29 okt 2006, 16:57
en 3 cylindret charade 1,0 turbo er ret lille...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Bartheez
Nyt Medlem
Indlæg: 29 Tilmeldt: 13 jun 2005, 18:45
Geografisk sted: Vejle
#18
Indlæg
af Bartheez » 29 okt 2006, 22:37
Prøv at finde en turbo til en Daihatsu Charade 1,0 turbo... Den er godt nok ikke ret stor. Og tror det er noget af det mindste du kan finde fra en bil...
De er også til at finde vil jeg mene...
Mvh Kasper
Bartheez
Nyt Medlem
Indlæg: 29 Tilmeldt: 13 jun 2005, 18:45
Geografisk sted: Vejle
#19
Indlæg
af Bartheez » 29 okt 2006, 22:49
- Tinasmartin - Det var vi da ret enige om he he
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504 Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:
#20
Indlæg
af Brisse » 29 okt 2006, 22:55
det er stadig til en motor der er 5 gang så stor
Så der komme nok ladetryk meget sent (hvis overhovedet)
- If it aint broken, I did'nt touch it...