Justerbar benzintrykregulator.. er der flere typer?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#11 Indlæg af 2fat2fly »

jo men den regulator lyder da noget mærkelig i mine øre, den skal jo hæve trykket når dit Vacum forsvinder, de 0,3bar er jo ikke mere en den org klare.
Er der da ikke nogen vakum slange på den ekstra trykregulator, ellers virker den jo bare som en klemme på retur slangen !
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#12 Indlæg af Carsten »

Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#13 Indlæg af 2fat2fly »

Carsten skrev:Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.

Ja den er forbundet rigtigt, men det lyder meget mærkeligt at den ikke reguler en større foreskel :| . foreskællen på de 0.3bar havde du vel også med den org alene ik ?
For med den ekstra burdte den give en større foreskel !
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#14 Indlæg af hYe »

Att: Carsten
Hvordan belaster du den? Under kørsel(evt. på rullef.) eller bare ved at gasse op?
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#15 Indlæg af Carsten »

Den orginale giver 2.5 bar ved belastning, jeg ved ikke hvad den går ned på i tomgang. Men formålet med den justerbare regulator var i første omgang også bare at hæve trykket til 4 bar pga de dyser jeg kører med nu arbejder ved 4 bars tryk. Det var først herefter at jeg lagde mærke til at trykket ikke faldt væsentlig ved tomgang, og at det muligvis var derfor koldstarten er dårlig,. da den jo er justeret ind efter 2.5 bar.
Jeg har manometer på min justerbare regulator, og den går fra 3.5 bar op på 4 bar både på rullefeltet og ved at jeg står ude ved motoren og gasser op.

Hvis jeg hiver slangen af, så går trykket op på 4 bar lige med det samme, uanset om det er slangen på den originale regulator, eller på den justerbare regulator, og uafhængigt af tomgang eller belastning.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#16 Indlæg af 2fat2fly »

Ahh :damn: . har en regulator jeg ville have sendt til dig til at prøve med den er født til at regulere truk til Weber karburatore, sen membranen er revnet. nok af at ligge uden benz i :evil:
Hvis du kan fuske en lapning må du gerne låne den for at se om der er sådan noget du skal bruge.
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#17 Indlæg af Carsten »

Membranen er revnet siger du. Men lappe det, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Ellers er det sgu flinkt af dig at låne mig den ;)
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#18 Indlæg af 2fat2fly »

Carsten skrev:Membranen er revnet siger du. Men lappe det, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Ellers er det sgu flinkt af dig at låne mig den ;)

Ja ved det desværre ikke, måske et tyndt ekstra lag membran oven på den org og så samle igen. lidt må det da kunne holde !
Besvar