jo men den regulator lyder da noget mærkelig i mine øre, den skal jo hæve trykket når dit Vacum forsvinder, de 0,3bar er jo ikke mere en den org klare.
Er der da ikke nogen vakum slange på den ekstra trykregulator, ellers virker den jo bare som en klemme på retur slangen !
Justerbar benzintrykregulator.. er der flere typer?
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Carsten skrev:Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.
Ja den er forbundet rigtigt, men det lyder meget mærkeligt at den ikke reguler en større foreskel
For med den ekstra burdte den give en større foreskel !
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
-
Carsten
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Den orginale giver 2.5 bar ved belastning, jeg ved ikke hvad den går ned på i tomgang. Men formålet med den justerbare regulator var i første omgang også bare at hæve trykket til 4 bar pga de dyser jeg kører med nu arbejder ved 4 bars tryk. Det var først herefter at jeg lagde mærke til at trykket ikke faldt væsentlig ved tomgang, og at det muligvis var derfor koldstarten er dårlig,. da den jo er justeret ind efter 2.5 bar.
Jeg har manometer på min justerbare regulator, og den går fra 3.5 bar op på 4 bar både på rullefeltet og ved at jeg står ude ved motoren og gasser op.
Hvis jeg hiver slangen af, så går trykket op på 4 bar lige med det samme, uanset om det er slangen på den originale regulator, eller på den justerbare regulator, og uafhængigt af tomgang eller belastning.
Jeg har manometer på min justerbare regulator, og den går fra 3.5 bar op på 4 bar både på rullefeltet og ved at jeg står ude ved motoren og gasser op.
Hvis jeg hiver slangen af, så går trykket op på 4 bar lige med det samme, uanset om det er slangen på den originale regulator, eller på den justerbare regulator, og uafhængigt af tomgang eller belastning.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn