Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
jo men den regulator lyder da noget mærkelig i mine øre, den skal jo hæve trykket når dit Vacum forsvinder, de 0,3bar er jo ikke mere en den org klare.
Er der da ikke nogen vakum slange på den ekstra trykregulator, ellers virker den jo bare som en klemme på retur slangen !

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.

Titel:
Mester Medlem

Carsten skrev:
Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.

Ja den er forbundet rigtigt, men det lyder meget mærkeligt at den ikke reguler en større foreskel :| . foreskællen på de 0.3bar havde du vel også med den org alene ik ?
For med den ekstra burdte den give en større foreskel !

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Att: Carsten
Hvordan belaster du den? Under kørsel(evt. på rullef.) eller bare ved at gasse op?

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Medlem

Den orginale giver 2.5 bar ved belastning, jeg ved ikke hvad den går ned på i tomgang. Men formålet med den justerbare regulator var i første omgang også bare at hæve trykket til 4 bar pga de dyser jeg kører med nu arbejder ved 4 bars tryk. Det var først herefter at jeg lagde mærke til at trykket ikke faldt væsentlig ved tomgang, og at det muligvis var derfor koldstarten er dårlig,. da den jo er justeret ind efter 2.5 bar.
Jeg har manometer på min justerbare regulator, og den går fra 3.5 bar op på 4 bar både på rullefeltet og ved at jeg står ude ved motoren og gasser op.

Hvis jeg hiver slangen af, så går trykket op på 4 bar lige med det samme, uanset om det er slangen på den originale regulator, eller på den justerbare regulator, og uafhængigt af tomgang eller belastning.

Titel:
Mester Medlem

Ahh :damn: . har en regulator jeg ville have sendt til dig til at prøve med den er født til at regulere truk til Weber karburatore, sen membranen er revnet. nok af at ligge uden benz i :evil:
Hvis du kan fuske en lapning må du gerne låne den for at se om der er sådan noget du skal bruge.

Titel:
Medlem

Membranen er revnet siger du. Men lappe det, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Ellers er det sgu flinkt af dig at låne mig den ;)

Titel:
Mester Medlem

Carsten skrev:
Membranen er revnet siger du. Men lappe det, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Ellers er det sgu flinkt af dig at låne mig den ;)

Ja ved det desværre ikke, måske et tyndt ekstra lag membran oven på den org og så samle igen. lidt må det da kunne holde !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time