Side 2 af 3
: 11 sep 2006, 09:48
af duckstar
Enig med Brisse, ta' en 1,3'er fra Uno Turbo som er næsten samme konstruktion som 1,3'eren man kunne få 12-7'eren med, bare med multipoint, turbo og intercooler..
12´7 med Uno Turbo maskine
: 11 sep 2006, 11:01
af nielsk
Jo jeg kan da godt se fidusen, og den ville også være meget rappere.
Men nu er det altså at jeg lige vil prøve det andet koncept.
Det kan jo også virke ved jeg
Mvh
Niels
: 12 sep 2006, 16:44
af Feiticeira
Mine erfaringer er at du ikke nødvendigt behøver at gøre vildt meget med alle ting.. har en polo fra 84 med eftermont. turbo som blæser i kaburatoren, køre med komplet standart motor og kaburator, og den køre fint og hurtigt

... men jeg køre heller ikke med mere end 0.6 bar....
hvis du skal have ordenligt tryk på svinet, tjah så kommer du nok til at skifte en masse dele ud og rode meget...
men alt i alt.. kan man godt køre med turbo på standart motor og kaburator... sjovest med weeber godtnok
..
: 13 sep 2006, 20:12
af r_uldal
Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
: 13 sep 2006, 22:08
af HenrikGM
r_uldal skrev:Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
Rullespjæld??Hvorfor er det lige det skulle være bedre?
Hvilke volvoer har rullespjæld?
Hvordan kan ladetrykket åbne et gasspjæld?
: 14 sep 2006, 09:48
af Danielsito
r_uldal skrev:Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret?

: 19 sep 2006, 15:01
af grydesvamp
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)
du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..
og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
: 19 sep 2006, 20:31
af Bay
Ladetrykket vil da aldrig kunne åbne gasspjældet!
Det vil jo trykke lige meget på begge sidder af akselen på gasspjældet så spjældet forbliver lukket.
* * * *
* Ens *
* Tryk *
******
* Ens *
* Tryk *
******
Ps. Håber i fårstår min "tegning"
Mvh. Bay
: 19 sep 2006, 21:52
af Zorak
grydesvamp skrev:ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)
du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..
og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?
Hilsen
Jesper Andersen
: 19 sep 2006, 22:04
af klyfax
Daniel 537 skrev:r_uldal skrev:Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret?

Ja alle motor er fejlkonstrueret. Sugemotor åbner jo også spændet i tomgang, pga det store sug...
PS hvad fanden er et rullespjæld? Har hørt om vippespjæld, fladspjæld og nålespjæld.