Karburatormotor m turbo
Redaktør: Moderatorer
-
nielsk
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 06 sep 2006, 20:26
12´7 med Uno Turbo maskine
Jo jeg kan da godt se fidusen, og den ville også være meget rappere.
Men nu er det altså at jeg lige vil prøve det andet koncept.
Det kan jo også virke ved jeg
Mvh
Niels
Men nu er det altså at jeg lige vil prøve det andet koncept.
Det kan jo også virke ved jeg
Mvh
Niels
-
Feiticeira
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00
Mine erfaringer er at du ikke nødvendigt behøver at gøre vildt meget med alle ting.. har en polo fra 84 med eftermont. turbo som blæser i kaburatoren, køre med komplet standart motor og kaburator, og den køre fint og hurtigt
... men jeg køre heller ikke med mere end 0.6 bar....
hvis du skal have ordenligt tryk på svinet, tjah så kommer du nok til at skifte en masse dele ud og rode meget...
men alt i alt.. kan man godt køre med turbo på standart motor og kaburator... sjovest med weeber godtnok
..
hvis du skal have ordenligt tryk på svinet, tjah så kommer du nok til at skifte en masse dele ud og rode meget...
men alt i alt.. kan man godt køre med turbo på standart motor og kaburator... sjovest med weeber godtnok
..
Slik aldrig på en brødkniv
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
r_uldal skrev:Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
Rullespjæld??Hvorfor er det lige det skulle være bedre?
Hvilke volvoer har rullespjæld?
Hvordan kan ladetrykket åbne et gasspjæld?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)
du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..
og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)
du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..
og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
Fri bane fuld hane! 
- Bay
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
- Geografisk sted: Rødkærsbro
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
grydesvamp skrev:ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)
du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..
og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?
Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Daniel 537 skrev:r_uldal skrev:Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret?![]()
Ja alle motor er fejlkonstrueret. Sugemotor åbner jo også spændet i tomgang, pga det store sug...
PS hvad fanden er et rullespjæld? Har hørt om vippespjæld, fladspjæld og nålespjæld.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."