Karburatormotor m turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#11 Indlæg af duckstar »

Enig med Brisse, ta' en 1,3'er fra Uno Turbo som er næsten samme konstruktion som 1,3'eren man kunne få 12-7'eren med, bare med multipoint, turbo og intercooler..
Vh. Anders
nielsk
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06 sep 2006, 20:26

12´7 med Uno Turbo maskine

#12 Indlæg af nielsk »

Jo jeg kan da godt se fidusen, og den ville også være meget rappere.
Men nu er det altså at jeg lige vil prøve det andet koncept.
Det kan jo også virke ved jeg :-)
Mvh
Niels
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#13 Indlæg af Feiticeira »

Mine erfaringer er at du ikke nødvendigt behøver at gøre vildt meget med alle ting.. har en polo fra 84 med eftermont. turbo som blæser i kaburatoren, køre med komplet standart motor og kaburator, og den køre fint og hurtigt :lusket: ... men jeg køre heller ikke med mere end 0.6 bar....
hvis du skal have ordenligt tryk på svinet, tjah så kommer du nok til at skifte en masse dele ud og rode meget...
men alt i alt.. kan man godt køre med turbo på standart motor og kaburator... sjovest med weeber godtnok :)

..
Slik aldrig på en brødkniv
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#14 Indlæg af r_uldal »

Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.
Mvh
Ruben
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

r_uldal skrev:Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.


Rullespjæld??Hvorfor er det lige det skulle være bedre?

Hvilke volvoer har rullespjæld?

Hvordan kan ladetrykket åbne et gasspjæld?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#16 Indlæg af Danielsito »

r_uldal skrev:Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.

Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret? :shock: :lol:
...Daniel Slater :mrgreen:
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#17 Indlæg af grydesvamp »

ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)

du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..

og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#18 Indlæg af Bay »

Ladetrykket vil da aldrig kunne åbne gasspjældet!
Det vil jo trykke lige meget på begge sidder af akselen på gasspjældet så spjældet forbliver lukket.

* * * *
* Ens *
* Tryk *
******
* Ens *
* Tryk *
******


Ps. Håber i fårstår min "tegning"

Mvh. Bay
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#19 Indlæg af Zorak »

grydesvamp skrev:ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)

du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..

og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?


Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#20 Indlæg af klyfax »

Daniel 537 skrev:
r_uldal skrev:Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.

Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret? :shock: :lol:


Ja alle motor er fejlkonstrueret. Sugemotor åbner jo også spændet i tomgang, pga det store sug...

PS hvad fanden er et rullespjæld? Har hørt om vippespjæld, fladspjæld og nålespjæld.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar