Side 2 af 2
: 06 sep 2006, 17:55
af klyfax
Det er jo ECU der ikke vil, din mapsensor virker helt op til 1.5 bar, hvis jeg husker rigtigt. Men det er også lige meget. For din mapsensor bliver snydt til at tro den stadige kun køre på vakum. Det er derfor du skal have tilskud på, for at få mappet den ind ved tryk, og høje omdr.
: 06 sep 2006, 17:57
af K-FINN
Vil anbefale du får 4 ekstra dyser, istedet for 2 stk før gasspjæld.
Monter dem på dysebro under de orginale, det kører den meget bedre med.
Evt. sådan her.
MVh Finn
: 07 sep 2006, 20:52
af zeion
Mange tak for de gode svar.
Finn, det ser lidt besværligt ud det med dysserne. Har du en guide til hvordan, eller er det bare at være kreativ. ?
: 07 sep 2006, 23:14
af K-FINN
Hejsa.
Nej har desværre ikke en goide til hvordan, men der er faktisk kun et sted de kan sidde der under.
MVh Finn
: 07 sep 2006, 23:27
af zeion
Okay finn, jeg kigger på det så.
Men nu jeg er i kontakt med danmarks eksperter inde for tuning og toyota
Så et spørgsmål til.
Bilen kører pt med en 4afe motorstyring der er lavet om ved turbomotor.dk.
Men den kører sært ( ikke indstilt rigtigt ) og da det er et gammelt print skal jeg ha den til opdatering.
spørgsmålet lyder så på : imens den er til opdatering kan bilen så kører med en standart 4afe motorstyring, godt klar over den ikke vil kører optimalt. Men kan det lade sig gører i den uges tid. ?
: 08 sep 2006, 07:32
af K-FINN
Hejsa.
Nej det kan den ikke, 4afe styring tror den kører med de små dyser fra 4afe motor, og din bil vil drukne.
Det nemmeste er nok hvis du aftalte tid med
www.turbomotor.dk og kørte og til ham.
Han kan hurtigt ændre det til nye model.
MVH Finn
: 08 sep 2006, 08:07
af zeion
Okay finn, nu er der bare lidt langt fra næstved til skive.
Men jeg finder ud af noget.
Igen mange tak for de brugbare svar.
: 08 sep 2006, 08:23
af duckstar
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Vil anbefale du får 4 ekstra dyser, istedet for 2 stk før gasspjæld.Monter dem på dysebro under de orginale, det kører den meget bedre med.
Jeg er helt enig. Har prøvet metoden med to dyser før spjæld, og det gav ikke ret meget andet end dårlig kørbarhed og ødelagt kompression på grund af, tror jeg, at man ikke aner hvor brændstoffet ender.
Efterfølgende fik jeg også en dyse i hver indsugningsrør, og det spiller meget bedre.
Jeg vil også anbefale at montere dem så tæt på de originale som muligt, men her er et eksempel på hvordan det også kan gøres, dog ikke på en Toyotamotor, men min Fiat..
: 09 sep 2006, 23:51
af uno
Hejsa.. held og lykke med det. det lyder fint men istedet for at lede efter originale stempler vil jeg lige fortælle at jeg har sparet 100gram pr stempel ved at skifte fra evo3 til wøsner stempler....
det jeg egentlig vil sige er at hvis du skal ud at skaffe stumper så
køb dem nye fra starten, og ikke som mig der købte ovoerne for at finde ud af at det ene var defekt... SUR RØV
Bent
der endelig får sine stempler i den nye uge