4age Silvertop ladetryk
Redaktør: Moderatorer
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Det er jo ECU der ikke vil, din mapsensor virker helt op til 1.5 bar, hvis jeg husker rigtigt. Men det er også lige meget. For din mapsensor bliver snydt til at tro den stadige kun køre på vakum. Det er derfor du skal have tilskud på, for at få mappet den ind ved tryk, og høje omdr.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
zeion
- Junior Medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
- Geografisk sted: Næstved
Okay finn, jeg kigger på det så.
Men nu jeg er i kontakt med danmarks eksperter inde for tuning og toyota
Så et spørgsmål til.
Bilen kører pt med en 4afe motorstyring der er lavet om ved turbomotor.dk.
Men den kører sært ( ikke indstilt rigtigt ) og da det er et gammelt print skal jeg ha den til opdatering.
spørgsmålet lyder så på : imens den er til opdatering kan bilen så kører med en standart 4afe motorstyring, godt klar over den ikke vil kører optimalt. Men kan det lade sig gører i den uges tid. ?
Men nu jeg er i kontakt med danmarks eksperter inde for tuning og toyota
Så et spørgsmål til.
Bilen kører pt med en 4afe motorstyring der er lavet om ved turbomotor.dk.
Men den kører sært ( ikke indstilt rigtigt ) og da det er et gammelt print skal jeg ha den til opdatering.
spørgsmålet lyder så på : imens den er til opdatering kan bilen så kører med en standart 4afe motorstyring, godt klar over den ikke vil kører optimalt. Men kan det lade sig gører i den uges tid. ?
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Hejsa.
Nej det kan den ikke, 4afe styring tror den kører med de små dyser fra 4afe motor, og din bil vil drukne.
Det nemmeste er nok hvis du aftalte tid med www.turbomotor.dk og kørte og til ham.
Han kan hurtigt ændre det til nye model.
MVH Finn
Nej det kan den ikke, 4afe styring tror den kører med de små dyser fra 4afe motor, og din bil vil drukne.
Det nemmeste er nok hvis du aftalte tid med www.turbomotor.dk og kørte og til ham.
Han kan hurtigt ændre det til nye model.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Vil anbefale du får 4 ekstra dyser, istedet for 2 stk før gasspjæld.Monter dem på dysebro under de orginale, det kører den meget bedre med.
Jeg er helt enig. Har prøvet metoden med to dyser før spjæld, og det gav ikke ret meget andet end dårlig kørbarhed og ødelagt kompression på grund af, tror jeg, at man ikke aner hvor brændstoffet ender.
Efterfølgende fik jeg også en dyse i hver indsugningsrør, og det spiller meget bedre.
Jeg vil også anbefale at montere dem så tæt på de originale som muligt, men her er et eksempel på hvordan det også kan gøres, dog ikke på en Toyotamotor, men min Fiat..
- Vedhæftede filer
-
- Billede 081 (Large).jpg (160.33 KiB) Vist 1727 gange
Vh. Anders
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
Hejsa.. held og lykke med det. det lyder fint men istedet for at lede efter originale stempler vil jeg lige fortælle at jeg har sparet 100gram pr stempel ved at skifte fra evo3 til wøsner stempler....
det jeg egentlig vil sige er at hvis du skal ud at skaffe stumper så
køb dem nye fra starten, og ikke som mig der købte ovoerne for at finde ud af at det ene var defekt... SUR RØV
Bent
der endelig får sine stempler i den nye uge
det jeg egentlig vil sige er at hvis du skal ud at skaffe stumper så
køb dem nye fra starten, og ikke som mig der købte ovoerne for at finde ud af at det ene var defekt... SUR RØV
Bent
der endelig får sine stempler i den nye uge